News:

No significant change

Main Menu

Steve Irwin 1962 - 2006

Started by Rivvern_, September 05, 2006, 17:55:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Måste säga att det känns riktigt tråkigt att Steve har dött. Jag har ju kollat på Steves program sen jag bara var en liten knodd. Favoriten är när han letar "sidewinders" i öknen och sen får hänga med amerikanska flygvapnet upp i luften. Minns inte vilket plan det var.

Vila i frid!

Andreas

Ja det är verkligen tråkigt. En väldigt positiv människa med mycket utstrålning.

Om mitt minne inte sviker mig, det har gjort det förr nämligen, så var han väl runt Florida och titta på alligatorer och gjorde då nåt besök på nån flygflottilj i närheten. Fast han kanske aldrig fyck flyga med då...?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

SledgeHammer

Eglin AFB var det han besökte...

Sånt som bara inte händer. Snacka om "freak accident".
Mvh  - Stefan -

griffin

Ja det är mycket tråkigt. Hans program var spännande, och hans entusiasm och brinnande intresse för djur gjorde sig riktigt bra på TV.

Sen får man inte glömma bort att han utsatte sig för risker, och det ganska stora sådana. Så tyvärr var det väl mer eller mindre en tidsfråga. Jag må låta cynisk men jag slogs ofta av tanken när jag såg hans program " fasen att han inte råkar mer illa ut". Visst, mycket ser farligare ut när man filmar på visst vis etc etc men icke desto mindre kröp, simmade, sprang och ålade han bland djur som vet hur de försvarar sig.

Nåja, jag tycker det är skittrist. Folk som värnar om naturen, får upp ögonen på folk för djurs situation och ökar medvetenheten, samtidigt som de underhåller finns det alldeles för få av.

Om jag fattade det rätt var det en ganska osannolik olycka. Australiens tredje kända dödsfall av stingrocka. Klart, hur många simmar formation med stingrockor frivilligt..
snappahead

Maverix