News:

No significant change

Main Menu

Nauwa på besök i Söderhamn

Started by Andreas, July 03, 2006, 15:08:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Fick via djungeltrumman under gårdagen höra att Johan var på F15s flygmuséum och visade upp sin skapelse.

Numera återfinns den i en modifierad husvagn. Helt mörklagd (vilket den inte riktigt var när jag fick testa den) kan jag tänka mig att upplevelsen blir ännu större än tidigare eftersom man bara ser cockpiten och inte omgivningen runtomkring.


Jag får återkomma med bilder senare ikväll om jag är vaken.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Nauwa

Men rackarns, glömde jag att stänga dörren när du provflög, får skylla på värmeslag...
Simulatorn fungerar bra i vagnen, förutom att det blir ohyggligt varmt. I kabinen fläktar det något, men som instruktör/operatör är det olidligt. En AC skall införskaffas så fort ekonomin tillåter. Det gick åt en himla massa pengar att få simulatorn i vagnen, mycket mer än jag vill komma ihåg.

Hoppas på lite bilder här snart från Andreas, själv tog jag några bilder som finns på http://www.novelair.com/forum

Andreas

#2










Bild tre och fyra visar en affisch i muséet som visar en sprängskiss av två olika instrument.

Bild sju och åtta visar baksidan av vagnen, "serverrummet". På den svarta skärmen på bänken kan man se SIn.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Brat

En sak bara, visa inte regnummer på internet, skaffa någon sorts GPS system som kan tala om för dig var vagnen befinner sig, eller om den flyttar sig, plus ett enormt bra lås till kulhandsken! Jag skulle gissa att du inte på något sätt vill bli av med din skapelse (ditt liv kanske man kan säga) Vad säger bilprovningen? :)
-Brat

Nauwa

Tja, vad säger bilprovningen, har vi nån besiktningsman här på NOSIG som kan avslöja vad dom kommer att säga när jag rullar in vagnen för nästa besiktning.

Vagnen är alltså ombyggd (lite, utan att ändra yttre mått eller vikt) och den är trafikvärdig sen förra besiktningen, så enligt registret är den grön för tillfället.

(jag har varit i kontakt med bilprovningen innan jag påbörjade ombyggnationen av vagnen för att försäkra mig om att det skulle vara genomförbart)


Rivvern

QuoteOriginally posted by Nauwa


            Tja, vad säger bilprovningen, har vi nån besiktningsman här på NOSIG som kan avslöja vad dom kommer att säga när jag rullar in vagnen för nästa besiktning.

Vagnen är alltså ombyggd (lite, utan att ändra yttre mått eller vikt) och den är trafikvärdig sen förra besiktningen, så enligt registret är den grön för tillfället.

(jag har varit i kontakt med bilprovningen innan jag påbörjade ombyggnationen av vagnen för att försäkra mig om att det skulle vara genomförbart)


Är det schyssta besiktningsmän så ska det inte vara några problem.

Men annars är det bara att se till så allt sitter fast. Bromsar och lysen som funkar. Kan kan tänka mig att vikten ökat. Det kan ju krävas en omregistrering och då kanske du behöver en tyngre bil att dra med. Vet inget om tjänstevikter på husvagnar dock. Men.. Ställ den på en våg och testa så den inte överstiger tjänstevikten+maxlasten.

Nauwa

Den är vägd och klarar sig precis innom ramen av tjänstevikt + maxlast, men eftersom inredningen är utbytt, karossen ändrat utseende lite och det inte finns någon gasol kvar, så misstänker jag att nästa besiktning kommer att bli en typbesiktning med viktintyg.

Får de om jag kommer så långt eller om simulatorn hamnar i en buss istället