News:

No significant change

Main Menu

Star Wars II

Started by Mr Jim, May 18, 2002, 12:01:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

Jag kan nu utan ångest säga att jag blev glatt förvånad. Dock fortfarande för mkt data. Men ACK SÅ mkt bättre än 1:an. OJ oj så mkt bättre. Jar jar är med mkt lite(2 min)och snubblar bara 1 gång. Och så ond Anakin är...my my. Plus att Natalie Portman enbart har tajjta kläder på sig hela filmen är ju inte helt fel.

Ser mkt fram emot 3:an som kommer bli som Schindlers list antar jag. GRYM.

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Hmmm... får väl pallra mig iväg och se då antar jag.
Mvh  - Stefan -


Jompalainen

Såg den på premiärdagen. Den är bra! :D


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

TrakDah

Den får TD TD TD (av 5)

Första två tredjedelarna var tjatiga/tråkiga, men den tog sig på slutet... Lite väl många transportstreckor som inte förde handlingen framåt. Det som gör att den inte får 4 är att skådespelarinsattsen var inte helt på topp och speciellt dialogen som var riktig dålig!

/TD

Mr Jim

Letar fortfarande efter en film som slår Apocalypse Now Redux :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

#5
BEQ>Hehe läste boken på nätet. Den ligger väl där fortfarande. Tyckte dom löste "skjuta på barn" frågan dock väldigt vackert i filmen. I boken är dom mer ärliga. Men film är ju alltid film. Det finns en intressant artikel som en av de heli piloterna skrev som var med i somalia och just den operationen som gick ack så fel. Han skrev den efter att han sett filmen. Mkt intressnat läsning.

En intressant bit unclassified info är att jänkarna efter att marinkårspojkarna åkt hem därifrån frågade britterna om SAS ville göra ett försök att ta krigsherrarna. Dom hälsade nej vänligt men bestämt. Detta alltså innan händelserna i filmen/boken.

Tycker Apocalypse Now visar krigets själ/galenskap dock som en film för mig aldrig lyckats göra förut(Kanske förutom Full metal jacket).

Dock ur en ren "dokumentär känsla" så lyckas ju tex. blackhawk down och saving private ryan bäst.

Jag gillar verkligen hur Delta gubbarna resonerar.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jompalainen

Kan ni få tag på TV-serien Band of Brothers någonstans (inte visad i Sverige ännu) så skaffa den. Lite samma stil som Saving private Ryan, fast bättre :D


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Jotte

BHD är en favorit. :) Blir att titta på den nu igen. :D

Ja om man säger så här, Ranger killarna är amerikanska snorungar rakt ur highschool/collage (i bästa fall) på runt 19-20 år. De tror fortfarande på allt de blivit itutade.
D-boys ålderssnitt ligger på runt 30 och har en mer realistisk syn på saker och ting. Mer behöver inte sägas. :)

FJS:are ja, vi hade en på kompaniet (skadade knät i ett hopp så han blev flyttad till oss när han läkt) och han var en avslappnad typ minst sagt, utom när det gällde, då var han skärpt.
Dessutom var vår Löjtnant gammal FJS:are. Han såg ut som Dolph Lundgrens elake lillebror. :D  Minns fortfarande första gången han grymtade givakt åt oss, man hörde inte vad han sa egentligen pga den hesa rösten (typ 2 kg krita seanre. ;) ) men man fattade andemenning i varje kommando ändå.

Ute i skogen var han helt underbar, det han lärde ut sitter i ryggmärgen fortfarande. Inga onödiga cermonier på den killen heller. :)