News:

No significant change

Main Menu

Bränna mpg > DVD

Started by Horizon, December 06, 2005, 20:42:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Jag och frugan har kämpat och redigerat vår bröllopsfilm från i somras och vill nu bränna den till en DVD. Vi har redigerat i Movie Maker (för att det var det enda vi hade) och sedan använde jag TEMPGEnc för att göra om .avi-filen till en mpg som blev ca. 2.5 GB stor. Nu vill jag bränna den mpg-filen till en DVD-skiva med något lämpligt program.

Det finns dock en hake. Jag vill _inte_ att något mer program går in och "encodar" och meckar med min mpg-fil. Jag testade att försöka bränna med Adobe Premiere men den ville encoda om hela filen innan den brände och det skulle ta över fyra timmar. Kompisen rekommenderade ett program som heter DVD Movie Factory från Ulead, men det har jag inte fått tag på.

Har ni några råd om vad jag kan kika efter? Helst ska det inte kosta något alls.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Vad har du för brännarprogram nu?

Och så de intressanta frågorna... =)

Vad är det för .mpg du gjort..? MPEG1? MPEG2? Format på video? Har du kvar projektet så att du kan exportera om ifall det behövs?
Mvh  - Stefan -


ThunderBoy

Tror att senaste versionen (7) av Nero fixar sådant där. Har visserligen bara provat direkt från .avi-filer, men det har verkligen fungerat klockrent. Delprogrammet i Nero sviten heter Nero Vision, mer info http://www.dvd-guides.com/content/view/125/59/
.thunderboy
-facilis descensus averni-

Horizon

Jag tror det var en MPEG2 jag gjorde med TEMPGEnc. Format vet jag inte vad du menar med? Fan jag är ju n00b på det här. Känns inte bra alls. Brukar kunna grunderna i det mesta, men det här är ju rena djungeln. :-/

Sledge:\> Har kvar .avi-filen på ca. 10 GB. Testade att köra in den i Adobe Premiere och låta det programmet koda och sedan bränna. Blev helt uruselt resultat. :(

ThunderBoy:\> Ska testa Nero 7. Köpte det idag. Tack för tipset.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names