tidig recention LOMAC Flaming cliffs 1.1

Started by deBug, August 25, 2005, 00:25:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

Har kört lomac fc 1.1 under någon timme och här är intrycken, så här långt.
1 Fps bättre, nu är det mycket mer spelbart.
2 ny radar i SU 27:an med bla TWS mode gör det hela mer realistiskt och roligare.
3 Home on jam är nu implementerat på de ryska kärrorna, lyckades skjuta ner en F16 med en R27er jenom att låsa störkällan. pk är låg men fungerar rimligt bra om distansen är kort och fienden flyger mot dig.
4 Radarn i ryska kärrorna har nu autolåsning i close combat läge, mycket bra.
5 radar igen, nu kan man ställa in den i front eller rear aspect eller auto. längst räckvidd i front ascpect. Mer "meck" men kul med mer realism.
Överhuvudtaget så är radarn mycket omarbetad och ger mer känsla av realism.
Målen presenteras med olika många prickar beronde på RCS. Två prickar är mest troligt ett jaktflyg, tre eller fyra en bombare etc.
Jag inte kört SU25T vilken ha mest nymodigheter eftersom jag gillar interceptkärran SU27 mest men det känns ändå som LOMAC "version 2" , väl värt sina 18 dollar.
skulle tippa på att FPS är ca 30-50% bättre med mitt X850 och nya ground fixen jämfört med standard LOMAC och mitt gamla ATI 9800.
jag kör nu med medium settings i lomac och full quality på grafiken (4gr AA och 16 AF) det ger 20 till 50 FPS beroende på höjd.

Om ED nu bara kunde fixa MP delen så att ett mission kan ta slut när man vinner eller förlorar så kunde det va en riktigt bra sim.
Grafiken e redan i värdsklass, och med nya radarn har de tagit ett steg närmare perfektion.

Nästa pach 1.11 kommer att ytterilgare förbättra bla AWACS radar (ellerr rättare sagt försämmra den så att den inte ser igenom berg) och måga andra saker.

LOMAC är på väg mot ökad realism.
1.2 med six degree of freedom i cockpitt (flytta huvudet i sidled, vrida huvudet på sne) etc kommer att bli grymt bra KH 50 helikoptern.

Nu saknas bara ett en grymt bra simuator blr ett bra SPEL genom att de fixar MP delen. Får se om det blir av.

F16_Filur

Ja, de verkar ha fått till systemen på de ryska jaktplanen rätt nu, modell pre-1989, vilket är kul. Mycket har lagts till och förändrats i både BVR och CAC.
En liten sak sak som tagits bort är en "hjälp" man hade i CAC förut, en vector nere i vänstra hörnet av HUDÃ,´en som visade fiendens flygriktning i förhållande till en själv, men den är borta nu.

Akan verkar modellerats mer realistiskt rent grafikmässigt jämfört med förut. Var dock ett år sen jag flög LO sist så kan ha fel... men det känns mer rätt.

Saknar fortfarande vissa rent kosmetiska saker:

* en Su-27 lika snygg som Mig29, F-18... eller varför inte som SU25T.

* ett inspirerande GUI.

* en annan sak som påverkar inlevelsen lite åt fel håll är att vissa detaljer har en "cartoon-känsla" över sig... det är något med färgerna. svårt att förklara. Men vet att även Mower på Frugals nämnde detta i sin LO recension (som i övrigt kanske inte var helt fullständig). Det gäller flygplanen, terrängen är tex helt superb IMO.

Kan förmedla ett par quotes från alfa:

Om grafiken
QuoteYes the F-18 model in Lock-on is very good indeed, but it is more on the level of the MiG-29 model - the Su-25T model is a level above anything else, and has
far more detail..... if I remember correctly, the F-18 model consists of some  25.000 polygons, whereas the Su-25T model is around 50.000(!).

Om avionik realism
QuoteStill remaining is the HDD representation - such as the "HUD repeater" function and removal of some of the more "exotic" current HDD features. This is planned, but I don't know when exactly it will be implemented. AFAIK the reason why it wasn't addressed with FC, was that new de-classified material has revealed that there are some distinct differences between the Su-27/Su-33 and MiG-29 in terms of HDD representation, which in turn requires the code for this(currently shared by Su-27
and MiG-29) to be separated in order to diversify the information/symbology being shown.

Har oxå hört om en del planer på nya flygbara förutom nästa K-50 addon: Mig29K, F-16 (ingen version nämnd), AH-64 Apache och Mi-28. Själv hoppas jag naturligtvis att den avancerade flygmodellen någon gång kommer för alla flygbara, och inte bara för ett som nu. :)

Horizon

Blir än mer sugen att testa FC när man läser recensionerna här och i andra forum. Hoppas verkligen att FPS blir bättre med FC även för mig som sitter med ett gammalt Radeon 9500 PRO. Körde ett single player uppdrag i "gamla" LockOn igår och FPS'en var helt katastrofal när jag flög på hög höjd över molnen. Det var helt ospelbart tills jag gick ner under molnen... :-X
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

deBug

QuoteOriginally posted by Horizon
            Blir än mer sugen att testa FC när man läser recensionerna här och i andra forum. Hoppas verkligen att FPS blir bättre med FC även för mig som sitter med ett gammalt Radeon 9500 PRO. Körde ett single player uppdrag i "gamla" LockOn igår och FPS'en var helt katastrofal när jag flög på hög höjd över molnen. Det var helt ospelbart tills jag gick ner under molnen... :-X
Groundfixen hjälper till att höja FPS lite men om du hade stora problem med FPS skall du inte förvänta dig underverk.

Det finns en gamal mod för overcast moln som höjer FPS mycket ovan ett heltäckande molntäcke.
Den brukar många köra med gott resultat.

//Harry

Horizon

QuoteOriginally posted by deBug

Groundfixen hjälper till att höja FPS lite men om du hade stora problem med FPS skall du inte förvänta dig underverk.

Det finns en gamal mod för overcast moln som höjer FPS mycket ovan ett heltäckande molntäcke.

//Harry

Vet du var jag kan hitta den moden? Skulle verkligen behövas. Som det är nu kan jag inte spela några uppdrag med overcast och där jag måste flyga högt... :-/

deBug

QuoteOriginally posted by deBug

//Harry

Vet du var jag kan hitta den moden? Skulle verkligen behövas. Som det är nu kan jag inte spela några uppdrag med overcast och där jag måste flyga högt... :-/
Den finns här

Horizon