Har ställa in axlarna för joysticken?

Started by Horizon, September 10, 2005, 08:56:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Har ominstallerat mitt LockOn och minns inte hur jag ställde in de där kurvorna för joysticken. Som det är nu blir det helt galet att flyga eftersom ingenting händer när jag tex rollar förrän jag drar rätt ordentligt i spaken (!) men sedan händer allt på en gång och planet vaggar omkring som en full anka. Minns att BEQ hjälpte mig med detta förra gången och jag har testat lite själv, men jag får det inte rätt... :-/

Rodret har jag iaf lyckats mappa till min twist handle, med lagom lite dead space.

Någon? Hjälp!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Alltså, ska jag ha en rak diagonal linje eller en sån där böjd s-kurva eller något där emellan? Hur har ni ställt in era?

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Horizon

Alltså, ska jag ha en rak diagonal linje eller en sån där böjd s-kurva eller något där emellan? Hur har ni ställt in era?

Jag vet inte... Var därför jag hatade det spelet.. Controller mappning, och värdelöst interface.

F16_Filur

Jag ställer min med en rak diagonal linje för både x och y och roder, då blir effekten från LO neutral och "spaken är bara sig själv" s a s. Sen ändrar jag kurvorna i Cougar Control Panel istället.

Måste du göra det i LO så prova något mellanting mellan diagonal och den defaulta kurvan. Kanske markören 1/4 till vänster om mitten IIRC.

RedRiver--> Vad menas med controler mappning, och vad finns för alternativ?

Horizon

QuoteOriginally posted by F16_Filur

Jag ställer min med en rak diagonal linje för både x och y och roder, då blir effekten från LO neutral och "spaken är bara sig själv" s a s. Sen ändrar jag kurvorna i Cougar Control Panel istället.

Måste du göra det i LO så prova något mellanting mellan diagonal och den defaulta kurvan. Kanske markören 1/4 till vänster om mitten IIRC.

RedRiver--> Vad menas med controler mappning, och vad finns för alternativ?

Tack, jag ska testa detta. Kände ju mig nästan full när jag vaggade omkring i min A-10 senast. :)