Intressant svar på Freefalcon forumet

Started by F16_Filur, July 12, 2005, 14:13:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Sammanfattar läget rätt bra tycker jag. Tycker själv det kan vara svårt att motstå läsa alltför många trådar, men man skulle antagligen få ut mer av simulerandet om man lät bli :D.


http://www.freefalcon.com/forum/viewtopic.php?t=11867 (AF Bashing? )

JimR
QuoteIve intentionaly not read a single post regarding well........anything Falcon related at said site. I dont really require any help to fly, nor install, nor mod, nor use the sim. I have found, if I want to enjoy any sim, Falcon or otherwise, dont bother reading the forums. (this site being the exception of course, thankfully to good moderation )

But getting back on subject, unfortunetly, if you want to enjoy Falcon, its best not to read the forums. There is no control, nor any attempt to control it appears. Just peepee wagging from both sides with little effort having a moderator or admin step in. To truely enjoy a sim or Falcon in my opinion, dont bother trying to read through all the peepee waggin and just enjoy what you have. I have AF, but I really dont have an opinion on it either way  My opinion, why bother have a forum at all? If your taking away from the product rather than contributing to it. Its almost any oxymoron to call some forums Fan sites or communities  

I see two sides, and its actualy rare to find people in the middle. People who hate anything their given, and people who love anything thats served on their plate. I like being somewhere in the middle...............with the normal people

zurgoth

Forum är forum... :)

Mycket gott kommer ur forum, men samtidigt kan det på vissa ställen vara väldigt högt bakgrundsbrus med en massa skit hehe vilket iofs kan vara en ganska så roande start på dagen med en kopp kaffe :p

Dock är det synd om det förstör saker så som att ha en konstruktiv dialog/feedback mellan devs och users.

Men ibland kan man undra om inte folk lägger mer tid på forumena än att faktiska spela dom olika spelen :D

granQ

QuoteOriginally posted by zurgoth
Men ibland kan man undra om inte folk lägger mer tid på forumena än att faktiska spela dom olika spelen :D

skyldig..

men vore klar fördel om..

A) fanns något vettigt göra i LOMAC (tröttnar direkt)
B) Falcon4 funkade..
C) Silenthunter 3 bjöd på andra uppdrag än vanliga patrull hela tiden med 2 timmar dit, 5 min action och 5 timmar hem för soppan är slut och man driver med strömmarna..
D) sfp inte fanns så man kunde lira istället för editera..


kommer oftast hem från jobbet och orkar inte starta något trots jag vill, så läser man lite forum istället =)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

BEQ

QuoteOriginally posted by granQ


D) sfp inte fanns så man kunde lira istället för editera..



Verkar vara ett evighetsprojekt det där. Hur går det egentligen?

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

QuoteOriginally posted by granQ


           
QuoteOriginally posted by zurgoth
Men ibland kan man undra om inte folk lägger mer tid på forumena än att faktiska spela dom olika spelen :D

skyldig..

men vore klar fördel om..

A) fanns något vettigt göra i LOMAC (tröttnar direkt)
B) Falcon4 funkade..
C) Silenthunter 3 bjöd på andra uppdrag än vanliga patrull hela tiden med 2 timmar dit, 5 min action och 5 timmar hem för soppan är slut och man driver med strömmarna..
D) sfp inte fanns så man kunde lira istället för editera..


kommer oftast hem från jobbet och orkar inte starta något trots jag vill, så läser man lite forum istället =)

Skriver under på allt ovan. Skyldig. Utom när jag lirar EVE. Sa jag EVE förresten? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

QuoteOriginally posted by BEQ


           
QuoteOriginally posted by granQ


D) sfp inte fanns så man kunde lira istället för editera..



Verkar vara ett evighetsprojekt det där. Hur går det egentligen?

tja, "egentligen" är det bara SK60 och viggen kvar.. Resten är gjort, men skall  "kontrolleras" samt vi vill gärna slänga på lite lull lull, tex en riktig dokumentation och missions..


SFP  i siffror:

33 olika soldatmodeller (attackdykare, flygförare, helikopterförare, transportflygplan förare till olika skytte, LBB, Stadsskytte, Amf osv)

17 olika AK5:or, detta inkluderar vinter versioner på dom vanligaste och en del "ovanliga" tex AK5 DF.
förutom AK5 så kommer det självfallet andra vapen med egna versioner, Rökgevärsgranat till Ak4:an och senaste "pansarskottet" som vi döpt till RB57 efter uppgift från MSS..

Över 10 hjulfordon (Husqvarna 258,Tgb 1111 med ksp58 till Patgb 203 med 20 mm akan)
4 helikoptrar, Hkp4, Hkp9, Hkp10, Hkp14 där Hkp9 och Hkp10 kommer i fler versioner.
1 skärgård (tack vare crusty.)


tar ju lite tid att tex testa om bromsljusen funkar på alla fordon i alla lägen (lodar osv för er som kan).


och vad gäller mitt gnäll innan, falcon4 AF funkar så nu är jag glad och kan börja lira mer.
Håller på att "flyga in" mig i nya kontrollerna och göra en riktig profil till x45:an som stämmer till min il2, lomac (kör samma saker på samma knappar för senlia människor som mig).. nu är allt guld igen..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)