News:

No significant change

Main Menu

Patch 4.01 ute

Started by Mags, June 15, 2005, 20:18:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Bra idé Obizzz !
Du är ingen droid men den enda humanoid jag känner :D
Skulle vara kul att se på security när du går igenom metalldetektorn ;)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Control87th

Styrs ubåten manuellt eller har den ett FMS... med autoland kapacitet?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

Hmm tja senast jag flög gick det bra i metalldetektorn :D

Ähh Jotte jag flyger väl bra (ni som var med på lanet sist säg inget om när jag skulle starta B25:a och bara skulle värma motorn med bromsarna i... dåliga bromsar på det skitplanet)

2ggr hände det dessutom :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Utan FMS kommer man inte långt idag - ingen autoland men CatII.
Det svåraste är att få över paxen på bryggan utan att bli blöta :D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

KeyCat

Testade 4.01 on-line ikväll och säger bara NICE :D

De nya molnen är super och för mig nästan lika viktiga som den nya FM'en!

Flög på en Tjeckisk server med deathkick efter 3 kills. Var ett sånt där härligt väder, inte värsta tänkbara men ganska dåligt och med overcast som gav härliga vyer och turbulens som gjorde det till en ännu större utmaning att träffa. Nu har Z&B grabbarna svårare att bara ligga högt och cirkla som hökar...

Märker dock att jag behöver en snabbare CPU men jobbar på det :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Förr eller senare var jag ju tvingad att testa vinden...

Körde först ett mission från hangarfartyg, 500m moln, full storm med lightning. På tredje försöket kom jag upp i luften efter att ha minskat till raketer och en 2000p bomb istället för 3x1000. Klart intressant, lite synd att molnen var lika svarta på ovansidan som på undersidan men man kan inte få allt.

Svårt att veta om vinden var fixad med en hangarstart så jag gjorde ett vintermission med 109. Full storm med lightning, vinter, snö... moln på 800m 12:00.

Stog på banan, små fina snöflingor trillade ner, så ut att vara nästan vindstilla. Försökte lyfta, drev av banan direkt. Det är bättre än förr men fortfarande helt fel. Det kändes som att vara i en D Lynch serie, snöflingorna dalar sakta ner, det är ljust men det blixtrar, och det är omöjligt att svänga på backen....

IL-2 FB, PF är en sån konstig blandning av fantastisk moddelering tillsammans med fel som gör det omöjligt att riktigt njuta av de fungerande 98% kod. Efterssom man inte kan få ovädersmold utan vind så kan jag inte lira med de coolare molnen. :-/

Sammanfattning 4.01: Ett stort steg framåt i många avseenden men vindmoddeleringen är fortfarande förkastlig.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Lupson

Efter att ha satt min vällastade F4U i plurret ungefär 10 ggr i rad började jag få grepp om starten. Eftersom planen verkar påverkas klart mer av "torque" nu måste man hålla emot ganska så bra med sidorodret i låga farter. Precis som Ctrl skriver handlar det om att balansera planet i "near-stall" med sidorodret eller vad man ska kalla det. När man väl fått kläm på det fungerar det helt okej.

Ju svårare desto roligare! Men att dogfightas i en thunderstorm...svårt att sikta, minst sagt..
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Control87th

Min nya alldeles egna F4u:

Sjysst kvalite helt i metall, 23eur på Schippol.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW