News:

No significant change

Main Menu

buggar i SP2

Started by Phlerp, May 09, 2002, 19:04:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Nu har jag och Fluff äntligen lyckats få tag på F4 (i väntan på att Software Express skall få tummen loss och skicka paketet vi beställt, fick vi tag på den via Direct Connect ;) ). Vi installerade och uppgraderade till SP2 och började genast försöka lära oss de olika vapensystemen. Men vi har lite problem med en del saker och vi kan inte riktigt komma fram till om det är vi som gör fel eller om det är kända buggar i SP2. Tex, när vi skulle låsa en LGB så gick den oftast tillbaka till den senaste positionen vi låst på, och när flygplanet var riktat i motsatt riktning till vart vi tidigare låst går det inte att flytta laserpekaren/FLIRen eller radarmarkören.
Tacksam för hjälp

Maverix

Finns ingen hjälp, det är bara att invänta SP3.;)

Maverix

"F4UT BetaTester"

Fluff

Men är det verkligen så att markören i på markradarskärmen "skall" låsa sig så fort den hamnar utanför radorsektorn. Med skall menar jag att det är ett välkänt fel i SP2 som alla känner till. Inte för att verka gnällig :) men för mig gör det nästan att det blir ospelbart. För att ytterligare spä på gnället undrar jag om det är fler som markradarbilden ofta försvinner för, dvs att man ser att radarbilden helt plötsligt får en skarp kant och blir helt svart? När radarn har råkat ut för detta går det inte att röra radarmarkören överhuvudtaget. Det känns som att det måste vara något fel på antingen våra system (kan w2k ligga bakom kanske) då jag inte kan tro att någon kan köra falcon med dessa problem och få ut något nöje av det. Eller också är alla falconlirare något slags ytterst raffinerade masochister :D.

Jaja än har jag inte gett upp, får väl se om det funkar bättre att dogfighta lite...

/fluff (som redan känner sig bättre efter att ha fått skrivit av sig lite av den värsta frustrationen :) )
Odi profanum vulgus, et arceo

Maverix

Som ctrl nämde, definitivt ett handhavande fel, du får helt enkelt ge det lite tid. Mina "missions" har den senaste tiden varit GBU & AGM i SP3 och det hela fungerar mycket bra.;)

Maverix

Fluff

hmm jag tog en liten SCREENSHOT  för att försöka förklara vad jag menar med radarbilden. Som ni ser på bilden tar alla radarekon plötsligt slut efter första kalringen ungefär. Denna gräns ligger så att säga fast vilket gör att jag efter ytterligare en minut flög i totalt "radarmörker". Radarmarkören gick inte att föra längre fram än jag har den på bilden och allt eftersom radarbilden kröp längre ner pressades denna ut ur bilden helt.

Så här kan väl ändå inte ni ha det?? Eller? Finns det några välkända problem med att köra i w2k. I övrigt är det en p4:or med gf2-kort som används så det borde väl inte vara några problem?

/fluff

Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

Ey! Magnus, då kan vi kanske ses en sväng på söndag? Jag bor ju i närheten... :)

Phlerp:>> Jag har precis samma problem med min radar i F4. Ibland gör den som du beskriver, ibland inte. Tror att höjden över marken + vilken skala man kör radarn på, spelar roll här. Ligger du högt > prova större skala på A-G radar (t.ex. 40-80 nm).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names