News:

No significant change

Main Menu

Gripen simulatorn

Started by AndersO, March 28, 2003, 04:29:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

AndersO: ODE ser riktigt trevligt ut! Verkar vara riktigt kraftfullt och lättanvänt när man väl fått det att fungera ordentligt...Lyckas inte få det där med "make" att fungera, men får det att fungera om jag manuellt lägger till alla filer i mitt MSVC6-projekt etc. enligt:

http://q12.org/cgi-bin/wiki.pl?Building_ODE_With_MSVC6

Men det vill jag helst slippa. Om du orkar svara på några frågor om detta så kan du väl skicka ett mail till:

s99luppe@[snabel-a]student.informatik.gu.se (ta bort [snabel-a] förstås!)

(Vill inte kapa din fina Gripentråd!)

Mvh Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

AndersO

Ok..

Rätt trevligt lib, men finns lite "features". :)
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Phlerp

Hur går det emd den här? Är det här projektet alldeles dött eller?

AndersO

Närå, inte dött, programmerade på det nyss. :) Går lite trögt bara, fick ett jobb som tar upp alldeles för mycket fritid.

Jobbar på att få FM att funka bättre, speciellt poststall, ska få till det så att tryckcentrum flyttas beroende på alpha för vingytorna. Har fått det att funka lite bättre, har en draken modell som kan hamna i nåt som liknar superstall iaf eller så är det en bugg. :) Jobbar på en liten FM editor också där man specificerar planformen och så räknas en grov (eller snarare felaktig :/ ) CL/CD tabell ut för varje vingyta.

Sen har ja en vild idé om att man ska kunna lämna flygplanet/fordonet och gå omkring, hoppa in i ett nytt osv..
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Phlerp

#12
Trevligt!
När du har något som du känner att du vill visa upp, så vet du att du har folk (åtminstone en person ;) ) här som är intresserade.

Lupson

Kul att höra att projektet lever! Har inte rört min "simulator" på 1Ã,½ år nu...sammanföll underligt nog med starten av min anställning som programmerare...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X