News:

No significant change

Main Menu

Gasen är skum!

Started by Mupp, January 15, 2005, 23:48:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

Jag har råkat ut för ett problem som jag undrar om någon mer än jag sett. Jag har nyligen köpt ett nytt grafikkort och en TrackIR, och jag har installerat LOMAC för första gången egentligen. När jag köpte det pallade inte datorn, så det blev malpåse, så jag vet inte om problemet fanns redan då eller om det har kommit nu.

Sähär: Jag har en Cougar, och den har jag ställt så att, förutom X, Y, roder och gas så används ANT ELEV till att zooma, som en analog axel. Men den påverkar gaspådraget också, av nån anledning. Om jag startar ett uppdrag och drar på fullt så går gasen aldrig upp i fullt, om jag inte zoomar in fullt. Zoomar jag ut dras gasen av till kanske 85% varvtal i A-10. Om jag drar ner gasen till tomgång kan jag sänka den ytterligare om jag zoomar ut, då går den ner på minimi, vad det nu är. Detta händer även om jag tar bort bindningen av axeln till zoomen, och inga andra axlar påverkar varandra vad jag märkt. Gasen påverkar inte ANT ELEV-axeln. Problemet finns inte i tex FS2004, eller visar sig på minsta sätt i testprogrammen för Cougarn. Nån som varit med om detta?

Jag har även en del intermittenta grafikfel, är det vanligt eller ser ni frågande ut när ni läser? Tex så var en av åkrarna täckt av vatten i A-10:s FLY!-uppdrag, visade sig varje gång jag startade uppdraget men försvann när jag startade om spelet. I en av demofilmerna har det varit en delvis genomskinlig Su-27, samt att det mycket vackra varma luften motorn blåser ut ibland bara består av svart rök, ser det ut som, ingen rökeffekt utan mer ett svart litet moln som sticker ut bakom motorerna.

ft

Hur ser det ut i Foxys DX8 Cougar Analyser? Rör sig throttleaxeln då du vrider på antenna elevation?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mupp

Näpp, inte ett dugg. Märks inget i andra spel heller.

ft

Oki. M a o LOMAC som inte fattar... på något vänster. Jag antar att du har provat att mappa någon annan axel till zoomfunktionen? Vad hände då?

Om gasen beter sig lustigt, är det då lustgas? :p

Dragkraftsreglaget, innan någon (annan) börjar göra sig lustig. ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

TrakDah

Se till att du har avmappat alla andra joystickar o.dyl från de axal du använder Cougarn på - du måste välja dem i "axis" eller vad det nu heter

/TD

Mupp

QuoteOriginally posted by TrakDah

Se till att du har avmappat alla andra joystickar o.dyl från de axal du använder Cougarn på - du måste välja dem i "axis" eller vad det nu heter

/TD

Hmm... Jag har läst några gånger, men jag fattar inte riktigt vad du menar, skulle du vilja förtydliga? Jag har inga andra axlar mappade i spelet än just dom fyra/fem, x, y, roder, gas och ev. zoom. Mappar jag en annan axel som tex, MAN RNG till zoom så funkar zoomen som den ska, och gasen är lika trist som förut.

Edit, också solen har sina felskrivningsfläckar.

TrakDah

Det jag menar. och det är ett långskott, är detta:
där du mappar Cougarn till axlar i LO, måste du se till att välja de andra möjliga kontrollerna i listan längst upp till vänster (där du väljer Cougarn) och se till att ingen annan kontroll (mus, annan jstick, ratt e.dyl) är mappat till samma axlar som du mappar till Cougarn.

Bättre? :)

/TD

Mupp

Ja för fan, nu fattar jag! Så är det redan iofs, så det är inte det heller. Nu har dock terminen börjat igen, så jag kommer nog lägga ner lite extra tid på att testa det här, men kom gärna med fler förslag!