God Jul! - J-29F släppt

Started by Phlerp, December 13, 2004, 15:52:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Hmmmm... Det kan vara så att man behöver köra weapon editorn och spara via den för att få vapnen att fungera.

Den hittar du här http://forum.biohazcentral.com/index.php?download=708

Ladda ner, installera och kör. Öppna "Strike Fighters\Objects\Weapons\WEAPONDATA.INI" och spara. Tror att det ska fungera

Deceptic0n

QuoteOriginally posted by Phlerp


            Hmmmm... Det kan vara så att man behöver köra weapon editorn och spara via den för att få vapnen att fungera.

Den hittar du här http://forum.biohazcentral.com/index.php?download=708

Ladda ner, installera och kör. Öppna "Strike Fighters\Objects\Weapons\WEAPONDATA.INI" och spara. Tror att det ska fungera


Hmm  jag kan bara få rb 24 och 28.. ser nu att man kan även ha fälltankar, provade att ändra .INI också men det gav inget resultat. Jag märkte detta när jag fick soppatorsk över öknen :D
Ãâ€"rnar mÃ¥ flyga högt men vesslor blir inte insugna i jetmotorer

Phlerp

Har du lagt in grejerna i ini-filen och sedan kört wepons editorn, öppnat ini-filen, kollat att de vapen du la till finns med på listan och sedan sparat?

För övrigt hade aldrig Tunnan Rb28, den hängde de på Draken, men det går inte att hårddefiniera vapnen i SFP1. Det hade ju hjälpt om de ställt in rätt startdatum på rb28. Att du har den beror troligtvis på att du installerat det senaste vapenpaketet där mina vapen till Tunnan inte ingår.

Deceptic0n

QuoteOriginally posted by Phlerp


            Har du lagt in grejerna i ini-filen och sedan kört wepons editorn, öppnat ini-filen, kollat att de vapen du la till finns med på listan och sedan sparat?

För övrigt hade aldrig Tunnan Rb28, den hängde de på Draken, men det går inte att hårddefiniera vapnen i SFP1. Det hade ju hjälpt om de ställt in rätt startdatum på rb28. Att du har den beror troligtvis på att du installerat det senaste vapenpaketet där mina vapen till Tunnan inte ingår.

Förstår mig inte direkt på det dära med .INI modifikationer.. det var första gången jag provade och det kunde bara gå åt ett håll :). Jag lade bara in den i stort sett som öppna
.INI och  la in detta i .INI                        

                                      [WeaponDataXXX]             <-------[WeaponData561]
                                      TypeName=TankII_j29
                                      FullName=Tank Type II fpl29
                                      ModelName=TankII_j29
                                      Mass=490.000000
                                      Diameter=0.500000
                                      Length=2.480000
                                      AttachmentType=
                                      NationName=
                                      StartYear=0
                                      EndYear=0
                                      Availability=0
                                      BaseQuantity=0
                                      Exported=FALSE
                                      ExportStartYear=0
                                      ExportAvailability=0
                                      WeaponDataType=5
                                      MaxFuelAmount=450.000000
                                      Asymmetrical=FALSE

men som sagt... jag förstår inte så mycket av denna procedur :D
Ãâ€"rnar mÃ¥ flyga högt men vesslor blir inte insugna i jetmotorer

Phlerp

Det är helt rätt du gjort, men du har missat en del som jag inte visste tidigare att man var tvungen att göra, och därför inte skrev i readme.txt (men dock ovan i den här tråden). När du lagt in vapnen med hjälp av en texteditor så måste du ladda in filen i weapon editorn och sedan spara för att simulatorn ska se vapnen. Tydligen läser simulatorn inte i INI-filen för vapnen utan i en fil i binärform (WEAPONDATA.DAT). Så man måste använda weapon editorn för att så att säga föra över informationen från INI-filen till DAT-filen. Weapon editorn hittar du genom länken som jag skrev tidigare i den här tråden

Deceptic0n

#21
QuoteOriginally posted by Phlerp


            Det är helt rätt du gjort, men du har missat en del som jag inte visste tidigare att man var tvungen att göra, och därför inte skrev i readme.txt (men dock ovan i den här tråden). När du lagt in vapnen med hjälp av en texteditor så måste du ladda in filen i weapon editorn och sedan spara för att simulatorn ska se vapnen. Tydligen läser simulatorn inte i INI-filen för vapnen utan i en fil i binärform (WEAPONDATA.DAT). Så man måste använda weapon editorn för att så att säga föra över informationen från INI-filen till DAT-filen. Weapon editorn hittar du genom länken som jag skrev tidigare i den här tråden

Haha tack så mycket!!nu funkar det jättebra!  trevligt att få hjälp utav skaparen så fort ;)  näe nu ska jag ut och jaga mig-17 (utan att få soppatorsk) :D


ps. Det är lätt det roligaste planet i strike fighters
Ãâ€"rnar mÃ¥ flyga högt men vesslor blir inte insugna i jetmotorer

Phlerp

Glad att kunna hjälpa till.
Jag jobbar på att vapnen till Lansen ska vara inkluderade i nästa weapons pack så att de finns ute redan innan planet släpps. Då slipper man de här problemen.

Phlerp

Nu är senaste weapon packet ute. Det kan hämtas här. Med  finns bla vapen och extratankar till J29