News:

No significant change

Main Menu

LAN:et

Started by Mr Jim, December 07, 2004, 21:56:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Ctrl>Vilken standard blir det på LAN:et? Nu kör jag på min burk Sp4.2 plus BMS2.0 (med sp4.2 datafixarna)..fast det kanske inte skiljer så mkt mellan alla versioner, ska vi köra med bullseye och hela den seriösa grejen? ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Avinstallera det du har och kör med ctrl's skiva när du kommit på plats på lanet istället. Spara logfiler om du vill. Det är väl det bästa rådet om vi ska få det att fungera så bra som möjligt... tycker jag... vis av tidigare erfarenheter... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

Ctrl kommer att fixa en standard som vi sedan installerar på lanet (bara kopiera över och köra regfil)

Förmodligen så kommer den att ha vissa likheter med 87:e's onlinestandard då den är beprövad. Så vitt jag vet kör man SP4 och BMS där men jag vet inte exakt vilka versioner. (det var vad som kördes innan jag hoppade av)

Vi körde med Bullseye sist och gör det nog denna gången också, som vanligt blir det nog lite utbildning på sådana saker på whiteboarden.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

Avinstallation är frivilligt men som sagt, jag kommer att ha en std. med mig, då en sådan ser till att problem med inkompatibla klienter näst intill försvinner .

Det kommer att vara enkelt för er som vill behålla er nuvarande installation att återgå till denna efter LANet, det tar ca 30 sekunder att modda en .reg fil som återställer allt.

Edit, ni bör se till att ha ca 1,5 Gb minst leding på disken innan LANet, installationen kommer att ta ca 1Gb och sen är det ju bra att ha lite virtuellt minne.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Mr Jim

Jag tror ni missuppfattade mig, vill bara veta ungefär vilken standard vi ska köra med så jag kan "träna" med den nu innan! :)
Typ TACAN(som jag glömt hur man använder) och bullseye som jag aldrig orkat lära mig *shame on me* bara några få exempel av många.

Sen undrar jag fortfarande om man kan skjuta flera Amraam mot flera mål samtidigt med TWS eller om man måste vänta med att låta första missilen bli autonom och sen avfyra nästa.

Eller varför jag jämnt får skit när jag landar fast jag tycker jag får till "hyfsade" landningar, är det samma gamla bugg kvar eller är det jag som anropar om landningstillstånd från fel flygbas eftersom jag glömt bort hur man använder tacan(om det ens är den)?

Sen vilken var den optimala hastigheten för svängprestanda vid kurvstrid för F-16C? Har för mig att jag läst det nånstans men hittar det inte.

Vill ha en såndär Track-ir, helvete också ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

Det skiljer inte så ofantligt mellan versionerna men den du har installerad fungerar utmärkt att träna på.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

Precis, allt efter SP3 duger till träning inför LANet :D

De riktiga manualerna säger (För en nästan ren F-16, förmodligen block 30) att man ska hålla sig mellan 350-450. Nåväl, jag bannar mig själv de gånger sådant blir intressant för det betyder att jag klantat mig rejält.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW