News:

No significant change

Main Menu

En svettig dag

Started by Andreas, September 11, 2004, 14:29:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

#1
Jeez... han lät lite ansträngd... typ. Måste ha varit en spännande upplevelse.

Om jag inte missminner mig så fungerade de första versionerna av Hornets styrsystem så att alla MFD's slocknade och bara visade åt vilket håll piloten skulle föra spaken, om han hamnade i någon form av spin. Undrar om så var fallet i den här videon? Det som talar emot är att nyare versioner av styrsystemet antagligen har någon automatisk funktion à la Gripen, som tar planet ur "det ovanliga flygläget" på egen hand. Vad tror ni andra?

EDIT: Såg att Jarhead skrev att filmen var ca. 10 år gammal. Det talar för det gamla styrsystemet med pilar på MFD'n.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Pilar på MFD:n.... hmm det för ju tankarna till omkalibrering av joysticken på den gamla goa tiden. Rör spaken i alla ytter lägen tryck sen på fire.... :D

Horizon

Därom tvistar de lärde...

Intressant är också att se farten i HUD'en. När jag såg filmen första gången tyckte jag att han borde kunna manövrera när farten hamnar runt 170-180 knop (man ser hur mätaren visar över 200 knop vid några tillfällen), men när farten sedan på någon sekund sjunker till 50 knop förstår man problemet... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names