News:

No significant change

Main Menu

saitek x52 ?

Started by Bjoernen, September 12, 2004, 20:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjoernen

Kort lätt attack spade !

Lupson

Inte en aning, men vi är ju ett gäng som har X36 och den nyare X45. De allra flesta verkar ju vara riktigt nöjda med sina, så X52:an är säkert bra den också.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Läs lite om vad vi har sagt om den förut > http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=2649

Kul att se den i handeln till slut. Nu lutar det ju nästan åt en sådan istället för X-45'an... om jag någonsin får tummen ur... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Jag har inte sett nån rescension av den, men jag har haft både X-36 och X-45 (den senare använder jag fortfarande).

Jag hade den äldre, gameport-versionen av X-36. Den var lite pillig, som de flesta analoga, med att den behövde omkalibreras stup i ett. Programvaran var väl sissådär.

X-45 var ett stort kliv framåt. Funkar klockrent och de har uppdaterat drivisar till acceptabel nivå. Så... jag antar att om de fortsätter med samma stil så borde X-52 vara ännu bättre.

Vad som talar för Saitek är prisvärdheten - mycket sticka för rimlig peng (köpte min X-45 för 700-nåt på datorbutiken.se). Många knappar och bra känsla, tycker jag.

Nackdelen är att Saitek inte direkt är några fenor på drivisar och support. Förutom att jag och många andra upplever den buggig är de inte direkt frekventa med uppdateringar och de la av med support för X-36 när X-45  kom. Hoppas de inte släpper X-45 nu då, när X-52 är här.

Men på det hela taget borde du få en mycket kompetent sticka! Vad som möjligtvis gör mig tveksam till X-52 är att det är en "ny" sticka med massor med nya finesser. X-45 var visserligen ett hopp framåt men det var i princip samma skal som X-36 och jag antar att de kunde återanvända en del åtminstone. Med flashiga nya finesser kan det ju komma barnsjukdomar. Kanske värt att ha lite is i magen och se vad folk säger först? Men men, tror inte du skulle ångra dig, Jag är själv sugen... om jag nu skulle få pengar från ingenstans. *skratt*
snappahead