News:

No significant change

Main Menu

Osynliga mål

Started by KeyCat, July 26, 2004, 14:13:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Använder för tillfället InvisibleTargets 1.30 gjord utav Lester och det funkar iof hyfsat bra men har noterat ett par konstigheter därav undersöker jag om det finns bättre alternativ.

Sprang på denna tråd i BIS officiella forum...

 http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi?s=3ba71145d6a2a34edee014aa8e5ca30c;act=ST;f=51;t=40006;hl=invisible+targets

Så nu undrar jag om du (granQ) gjort en egen som kanske funkar bättre? Har även testat de som BAS har i Tonal men känns lite för mycket att ha det som addonkrav. Vill ha en fristående liten addon precis som Lesters InvisibleTargets är...

En av sakerna som jag önskar är att mål typ armour också är "låsbara" för human vilke inte är fallet i Lester eller BAS. Retar mig fortfarande på att LaserDesignate inte funkar i multiplayer när man sitter pilot och co-pilot/gunner i samma helikopter och har eventuellt en idé på hur man kanske kan lösa det.

Är det något du skulle kunna hjälpa till med granQ??? Kan själv inget om att göra addons....

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#1
OK, efter att ha öppnat och kikat på InvTarget.pbo så stärker det mina misstankar om att denna inte är optimal för mitt ändamål...

Quote
//
// Invisible Targets Addon V1.3 for Operation Flashpoint V1.75+
// by Lester (lesterpgruber@gmx.de)
//

class CfgPatches
{
   class InvTargets {units[]={"LesITA","LesIETA","LesIWTA","LesIGTA","LesICTA","LesIAETA","LesIAWTA","LesIAGTA","LesIACTA","LesIIETA","LesIIWTA","LesIIGTA","LesIICTA","LesILETA","LesILWTA","LesILGTA","LesILCTA"};weapons[]={};requiredVersion=1.90;};
};

class CfgVehicles
{
class All {};
class Static : All {};
class Building : Static {};
class Strategic : Building {};
class Target: Strategic {};
class LesITA: Target{scope=0;simulation="House";camouflage=10;Audible=10;vehicleClass="Objects";animated=0;mapSize=0.2;icon=\InvTargets\target.jpg;model="\InvTargets\invtarget.p3d";cost=100000000;};
class LesIETA: LesITA{scope=2;displayName="$STR_LesIETA";side=0;threat[]={1,1,1};};
class LesIWTA: LesITA{scope=2;displayName="$STR_LesIWTA";side=1;threat[]={1,1,1};};
class LesIGTA: LesITA{scope=2;displayName="$STR_LesIGTA";side=2;threat[]={1,1,1};};
class LesICTA: LesITA{scope=2;displayName="$STR_LesICTA";side=3;threat[]={0,0,0};};
class LesIAETA: LesIETA{displayName="$STR_LesIAETA";armor=500;};
class LesIAWTA: LesIWTA{displayName="$STR_LesIAWTA";armor=500;};
class LesIAGTA: LesIGTA{displayName="$STR_LesIAGTA";armor=500;};
class LesIACTA: LesICTA{displayName="$STR_LesIACTA";armor=500;};
class LesIIETA: LesIAETA{displayName="$STR_LesIIETA";irtarget=1;};
class LesIIWTA: LesIAWTA{displayName="$STR_LesIIWTA";irtarget=1;};
class LesIIGTA: LesIAGTA{displayName="$STR_LesIIGTA";irtarget=1;};
class LesIICTA: LesIACTA{displayName="$STR_LesIICTA";irtarget=1;};
class LesILETA: LesIAETA{displayName="$STR_LesILETA";lasertarget=1;};
class LesILWTA: LesIAWTA{displayName="$STR_LesILWTA";lasertarget=1;};
class LesILGTA: LesIAGTA{displayName="$STR_LesILGTA";lasertarget=1;};
class LesILCTA: LesIACTA{displayName="$STR_LesILCTA";lasertarget=1;};
};

Av ovan kan jag tyda att han gjort de osynliga målen som statiska objekt och av någon anledning använt sig utav "class Building"??? Kan någon av er addon experter förklara?

Vad jag är ute efter är ett osynligt och oförstörbart objekt som uppför sig precis som en tank för AI'n och även för humans, dvs samma hot, samma möjlighet att låsa på den etc.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

jodå går la fixa.. fick ju svar i tråden att sådana redan var gjorda och inte brytt mig mer.

Själv har jag funderigar på tysta osynliga helikoptrar för natt uppdrag, då jag konfat ai att tro att grg lys är en aa robot och därför skjuter dom upp dom på natten mot helikoptrar,var riktigt kul med massa ksp och grg lys killar mot helikoptrar..

har en "p3d" klar så bara lite kodning (användt för göra visby synlig på radar när den skjuter men inte annars). Dock lite stressigt just nu, så många måsten. Men dock inget svårt att fixa och du borde själv kunna fixa det tycker man.

frågan är bara vad man skall döpa allt till, för ai kommer rappotera det..

och "enemy tank 500" kan ju få en börja leta, så kanske "enemy just ignore it, my fault"

kommer inte ljudet stämma men ändå, antar blir bäst med "dummy tank" och "dummy air".

kan du vänta tills lördag?
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#3
Inga problem! Ingen tidspress... ta det när du har tid/möjlighet.

För min del räcker det med att börja med en "armoured west" för att se så att det funkar i praktiken.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<