News:

No significant change

Main Menu

Dödsfall.

Started by Weas, April 03, 2004, 09:18:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Weas

En del här har flugit med oss i EAF 331 så jag känner att jag ändå ville meddela om nån missat det.

David "Crazy" Moore omkom i nedan länkade händelse.

http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=29000

Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Andreas

Alltid tragiskt när någon omkommer!!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Trist som faen... :-X

Körde själv sportmotorcykel under några år och det slutade på ett abrupt sätt i en skarp vänster, strax söder om Ljungskile. Hade mer tur än Moore och klarade mig med en bruten handled och en påtagligt blåslagen kropp. Numera försöker jag lugna unga vänner med snabba motorcyklar och få dem att tänka på konsekvenserna av vad de gör ute på vägarna.

Vägen där Moore dödskraschade är känd för höga farter (trots 70- och 50-gränser). Den går förbi Bike (MC-affär) och många utgår därifrån för att köra sina räserrundor.

Nu ska jag såklart inte spekulera i hur fort den här killen körde, men det är inte sällan det slutar tragiskt när farten blir hög på motorcykel. Tyvärr. :-X

Jag hoppas att det här inlägget inte uppfattas som stötande för någon (Petter?), men här kommer en varning till alla fartfantomer på allmän väg:

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Weas

Inte stötande. Och visst, David lär ha kört runt 200 knyck. Under ett filbyte drog han rätt in i framförvarande bil, kanske svängde den ut rakt framför utan att ge tecken, hursomhelt så får man skylla sig själv lite när man kör så fort. Tyvärr fick han aldrig chans att ångra sig.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Horizon

Nej, det är det som är det hemska. Det ges inga andra chanser. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names