News:

No significant change

Main Menu

Framtiden...

Started by Snajper, August 20, 2004, 15:43:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Snajper

Hmm, det känns som att varje gång jag dyker upp här på forumet så är det med nyheter som innebär förändringar och avbrott...

Nåja...

Bredbandbolaget har köpt min internetleverantör (Bostream), läs mer här. Vad detta innebär är fortfarande ganska oklart, men en sak är ju säker och det är att BB har en mycket mer restriktiv inställning till egna servrar, öppna portar och, det viktigaste av allt, statiska IP-adresser.

Vad som kommer hända vet jag inte, men om skiten riktigt träffar fläkten så kan det nog bli trassel på sikt...

FRED!
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Magnus

Jag har en polare som liksom jag har BBB men till skillnaden att han kör en full fungerande web/mail server. När jag läste detta så frågade jag honom hur det är möjligt då jag inte reflekterat förut över att det faktiskt är så att vi har dynamiska IP-nummer.

Han gör så här. Hans DNS ligger hos dnsmadeeasy.com sedan har han knåpat ihop ett scrip som var 5:e minut kollar om han fått ett nytt ip, om det är så, så uppdaterar scriptet DNS'en och den rullar stabilt.

Ett tips bara.

Mikke_EAF331

Ja, jag hurrade väl inte direkt heller då jag hörde att BBB köpt Bostream. Nu borde vår förening ha avtal så att dom inte kan ställa till det allt för mycket och när det går ut så finns ju alltid möjligheten att byta leverantör...
Mikke_EAF331, C.O. EAF