News:

No significant change

Main Menu

OWN går i graven

Started by Jotte, February 16, 2004, 03:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Mitten av 60 talet till mitten av 90 talet i runda slängar.

Här är ett tips för gormander
GT-macka

Phlerp

#9
Har för mig att de byggdes någon gång på sextiotalet och de sista gick i graven någon gång under 90-talet.

Har aldrig riktigt förstått hur de kunde välja en tornlös konstruktion. Visst det gav en låg profil och det spelar inte jättestor roll att de inte kunde sikta om de blev träffade i banden eftersom man ändå snabbt tappar kontakt med striden om man inte kan röra sig... Men det fanns ju ingen möjlighet att bedriva offensiv strid eftersom de inte kunde köra och skjuta samtidigt. Nä, det var ett exempel på hur den svenska inovativiteten kanske inte var överdrivet lyckad. Hade varit intressant att se vad de hade kunnat göra om de fått genomdriva strv2000... Verkade ganska tufft med en 4mm kanon brevid den "riktiga". :D

Edit: Jotte var snabbare :-/

Jotte

#10
Hade du sovit inatt hade du kanske varit lite kvickare. :D

De vore bättre att de hade betecknat den som bandpvkanonvagn eller nått sånt. Vadsomhelst utom stridsvagn för det är den ju i egentlig mening handikappad som. Den är en sentida svensk motsvarighet till StuG III/IV eller Panzerjäger IV.

Phlerp

QuoteOriginally posted by Jotte
            Hade du sovit inatt hade du kanske varit lite kvickare. :D

Behöver inte sova under den mörka delen av året. Jag hänger bara upp och ned i taket några timmar kring lunch ;)

simon

Men som sagt, jag tror nog att OWN släpper sina grejor, förr eller senare. Det är bara att vänta och se.

Jotte


simon

Sa jag att jag tror att OWN släpper sina saker förr eller senare?


;)  :D