News:

No significant change

Main Menu

Grafikuppdatering...

Started by Dewe, January 02, 2004, 10:36:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dewe

Hittade det här testet: http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=183&cat_id=64. Inte särskilt vetenskapligt, men det bekräftar i alla fall att det inte är någon större idé med 256 MB.

Jag blir sugen på HIS Excalibur IceQ 9800 Pro 128MB eftersom min låda trots dubbla fläktar har svårt att ventilera bort värmen från mitt GeForce. Verkar smutt att få ett externt utblås från grafikkortet...

3395 + frakt på datorbutiken.com (vilket innebär att jag redan är 400 pix över budget, doh!).

/Dewe

SledgeHammer

Jag har också ett Sapphirekort.

Länkmästaren har inget vettigt, bara nån tråkig sida med rykten som jag har glömt bort var jag hittade... Men det dyker nog upp nåt snart. Det känns så iaf =)

Tom's kikar man inte på...

256MB... tja, det tar någ en generation spel till innan de börjar kräva så mycket minne på kortet. Och då vill man iaf ha ett nytt trevligt och snabbt kort.
Mvh  - Stefan -

TrakDah

Varför kikar man inte på Tom's? Jag vet att de inte alltid uppfattats som helt opartiska i slaget mellan AMD och Intel, men i andra avseenden har jag INGA problem med dem.

/TD

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

Lupson

Ska bara läs klart min kvällskurs i tjeckiska/polska eller vad det där nu var....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

TrakDah

Hittade en annan länk
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=599

Kan kanske få nån att tänka om? Inte mig i alla fall :)

/TD

SledgeHammer

Det var helt klart grötspråk. Ät mer gröt så förstår du mer!
Mvh  - Stefan -