News:

No significant change

Main Menu

När försvann 1.08i(2)?

Started by LeadHead, December 28, 2003, 14:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LeadHead

Någon som kan fräscha upp mitt minne? När försvann 1.08i2 ur bilden som grund-.EXE för alla Falcon-installationer (utom eFalcon)?
Jag antar att det borde vara sen SP1?

Maverix

???:-OO  1.08i2 ?? Mer än vad jag vetat om 1.08Ã,´an. Har det funnits en version 2??

Maverix

LeadHead

QuoteOriginally posted by ctrl

eFalcon och senare SP och F4ut har alltid utgått från den läckta 1.07+ koden. Även BMS och OIR utgår i grunden från 1.07+ -> eFalcon 1.xx -> SP1 -> SP2 -> SP3.

Men i så fall är det väl lite konstigt att man först patchar till 1.08US...?

Om G2 gav F4UT tillåtelse att använda sourcen så borde de väl ha fått den senaste?

Triton

108i2 gjordes av iBeta, med Hasbro's goda minne. Det fanns faktiskt t.o.m. en 108i före 108i2 också. :)

Patchningen till 108US är fortfarande nödvändig även om man kör 108i2 eftersom 108i2 är bara en exe d.v.s. den patchar ingenting utan använder bara data annorlunda.
RP5 var den sista patch som använde 108i2-exen, eF samt SPx använder en helt annan exe.

F4UT fick den source som fanns tillgänglig, 1.079x nånting... 1.08-sourcen försvann i samband med att Microprose slaktade Falcons dev.grupp. Ingen vet var den finns, om den ens existerar än. Men de har gjort ett hyggligt jobb med vad dom hade tycker jag. :D
Triton
Tactical Engagement Center