News:

No significant change

Main Menu

Köpa pedaler?

Started by BEQ, December 09, 2003, 22:09:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Var då? Vilka är bra?


/BEQ

Obizzz

CH Products kanske? sen finns ju Simped också lite dyrare och lite lyxigare tror jag.

Själv har jag TM Elite kanske något plastiga och tror inte de säljs längre jag köpte mina beganade från Mr Jim för två år sedan.

Funderar också på att bygga egna efter Bax design när han släpper den :)

Har ju inga toebrakes på de här heller.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

Min långtida vän i flygsim-sammanhang som flyger 737 på riktigt och som e stor F4- och LO- (Flanker-) -älskare sa häromdan till mig: "Köp inte pedaler. Köp Track IR!"

/TD

Bax

Pedaler, pedaler !
Joda, jag jobbar på.
Har inte uppdaterat några nya bilder än man skall se om jag hinner senare idag.

http://bax.web1000.com/HTMLsidor/pedaler.htm

Jag har blivit klar med fundamentet som består av en stor träskiva med en enkel konstruktion för att ställa avstånd till pedalerna. Mitt bord som jag har monitor och dashboard på står på denna skiva för att verkligen fixera den. Av alla pedaler jag provat så har nog det största problemet varit att fixera dom.
Jag har köpt plastkuggar i en modellaffär(var till radiostyrda bilar) till överföringen av pedalläge till potentiometern. Jag har slaktat en CH joya och snott pottar och Dsub kabel. Tyvärr upptäckte jag att CH products inte kör metriska komponenter dvs problem att gänga pottarna i konstruktionen. Som tur é så har jag en massa slaktade musikprylar med tummuttrar så jag tror det ordnar sig.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


BEQ

TrackIR i all ära, men är det inte lättare att styra sidrodret med pedaler? :D  Kan man passa på att köpa en ratt och pedaler och få pedaler som fungerar till flygning också?

Vad är problemet med CH:s USB pedaler och Cougar? Om det inte fungerar med USB rakt av finns det väl en vanlig gameport-variant också.

/BEQ

Bax

#5
Problemet är att många simmar bara stödjer en controller dvs alla styrdon som kopplas till datorn får ju ID nr och programmet kan läsa axlar från ett ID nr.

Kopplar man via gameporten på Cougar så blir alla axlar på samma ID.
Jag läste nånstanns i BMS readme för Falcon att man åtgärdat problemet och kan nu ha flera controller samtidigt på olika ID och isåfall är det ju inga problem - oklart hur det blir i OIR dock.
Om man kopplar gameport CH pedaler via Cougar så tror jag man måste modifiera anslutningen då dom inte riktigt kör med samma lösning som TM.
mvh
Bax

Ok - nu har jag uppdaterat med några nya bilder längst ner på sidan som jag länkade i tidigare post
Bax
87th Stray Dogs VFW