News:

No significant change

Main Menu

Rymden kallar...

Started by Assassin, November 14, 2003, 17:45:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assassin

Någon här som spelat BattleCruiser Millenium? Då vet ni vad som väntas här.. ,)

För er andra, så är/var BCM ungefär det bästa rymdspelet som gjorts. Man tog kommando över en battlecruiser (eller ett fraktrymdskepp eller vad man nu ville.. finns tonvis med "fordon") och utforskade galaxer och planeter. Väldigt "Starship Troopers meets Star Trek" över det hela, iochmed man kunde beama ner sig till planeter eller ta en skyttel och trampa runt i first-person mode... väldigt läckert.

Nåväl, nu har iallafall uppföljaren till det spelet med namnet "Universal Combat" närmat sig GOLD status med stormsteg och det stödjer full multiplayer support. Så är det några intresserade av att starta en server eller spela på en av de fasta som kommer upp och börja spela det som NOSIG medlemmar? Tänk er OPF i rymden ungefär. :D

Så besök genast www.bc3000ad.com för mer info. Är ni fanatiker av Star Trek, Star Wars, och Babylon 5 så är ni nog garanterat lika fast som jag.. :p

Vet inte vilken del av forumet detta passade in på så fick bli "seriösa" saker.. :D

http://www.gamescreenshots.com/smallthumbs.asp?category=PC&game_id=690 <- för att se screenshots. Sidan 2 har ett väldigt trevligt galleri på en planetär expedition..
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Lupson

Jag kommer ihåg när BC3000 A.D. kom....det var totalt ospelbart.. :) Menmen, kul att genren överlever. Någon som prövade X Beyond the Frontier? Snyggt, men tempot i spelet var aningen knäppt, likaså sparfunktionen....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Dubble0zero

Hmm, jag har inte spelat nått annat i serien, men med tanke på vad jag har läst, och sett på screenshots så verkar det här vara nått att testa...

Grafiken på planerterna känns lite Flashpoint 1.0 (förutom palmerna som är välldigt teknade) Skeppen känns också välldigt teknat, men det kanske man inte tänker så mycket på när man spelar...

Det där med MP verkar välldigt intressant, finns det JIP så skulle det vara kul att ha en server igång på typ heltid som köra lite som ett MMORPG, jag vet i o.f.s inte riktigt vilka möjligheter som finns där, men kul skulle det vara...

Jag ser verkligen ifram emot det här spelet/simmen...
:)
...000... =)