News:

No significant change

Main Menu

Simped-f16+ pedaler

Started by Bax, September 09, 2003, 13:38:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Nu kan man köpa dom !

http://shop3.webmailer.de/cgi-bin/ePages.filereader?3e82058c072a5edc2717ac172c250606+DE/catalogs/92118

Jag har skickat ett mail till dom som representant för NoSig för att se om dom kan ge en bättre deal för samköp !
Vi får se vad dom säger sen kan vi göra en poll på forumet.
Personligen tycker jag 270 EUR är lite dyrt men vis av cockpit bygge och vilken tid det tar att bygga saker själv så skulle jag lätt betala runt 1500spänn för pedaler.
vad tycker ni ?
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

vafan é HAL-sensorer igentligen ?
Vad jag förstått så slipper man iallafall alla spiking problem och annat trassel med kolbanor.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

#2
Känner inte till pedalerna i fråga men misstänker att "HALL-sensor" syftar på sk Halleffekt sensorer. Enkelt förklarat så är det en "resistor" som reagerar på magnetism.

Detta gör det möjligt att konstruera en potentiometer som inte slits mekaniskt och därmed kan man eliminera risk för spikar och annan påverkan av damm/smuts etc. Nu är det inte resistorer i normal bemärkelse utan halvledare som är sk magneto resistiva.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Bax

Låter logiskt - alltså krävs ett separat elsystem för att konvertera magnetismen till resistans därav ökade kostnader men inget mekaniskt slitage.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Swebeast

QuoteOriginally posted by KeyCat


            Känner inte till pedalerna i fråga men misstänker att "HALL-sensor" syftar på sk Halleffekt sensorer. Enkelt förklarat så är det en "resistor" som reagerar på magnetism.


Nä, Hall-sensorer är till för att varna dig om du går för långt från datorn :D :p :p :p :D

Danger Will Robinson du är i hallen nu!!!!  ;)

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC