News:

No significant change

Main Menu

SP3 hotfix och Nosig SP3

Started by Obizzz, February 25, 2003, 10:20:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

NoSiG SP3 är vår "standard" av SP3. När man installerar den får man de inställningar i Falcon som vi brukar använda när vi flyger online. Allt för att alla ska ha samma inställningar så att ingen sitter och mekar och gör att simmen kraschar när vi flyger. Som ni kanske vet har Falcon varit lite grinig med sånt under utvecklingen fram till idag. ;)

Skillnaden på SP3 och Hitfixen är att SP3 är själva uppdateringen, och hotfixen är en uppdatering som inte kom med i SP3. Den löser ett problem med missiler (SAM's har jag för mig).

Installera SP3 först och sedan hotfixen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Triton

QuoteOriginally posted by Horizon


           
Skillnaden på SP3 och Hitfixen är att SP3 är själva uppdateringen, och hotfixen är en uppdatering som inte kom med i SP3. Den löser ett problem med missiler (SAM's har jag för mig).

Jepp, Hotfixen tar hand om en SAM-relaterad CTD (En rätt sällsynt CTD men ändå :D ).

Triton
Tactical Engagement Center

efilur

#10
Ah, ok tack! Det är alltså att alla ska ha exakt samma saker förkryssat i FalconSP Config Editor.

Har precis börjat komma igång litet, tränar touch and goes, lär mig olika vapenprocedurer och så. Skulle ärligt talat behöva ett bara tränings TE med bara några Il76 eller så, flygandes ett par mil ifrån mig. De som är där är ju rent vansinniga för en newbie med mig29Ã,´or som attackerar en direkt.

Maila gärna till mig på f16_filur at yahoo.se

ps. för mycket bra anvisningar kolla här: http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?s=&threadid=25598 SP3-The Total Install. Viktigt för att slippa strul med grafiken också. En sak som jag tror glömdes i den här tråden är att renama tacrdata.zip innan 108us eftersom den patchen annars deletar den. Sedan renama tillbaka bara. Zippen är för text/data i Tactical reference - en ren uppslagsbok inom F4, spelar alltså ingen roll för simulerandet/flygningen.
"Vi ska sälja stridsflygplan, om det så är till djävulen själv!"

josh

QuoteOriginally posted by efilur
En sak som jag tror glömdes i den här tråden är att renama tacrdata.zip innan 108us eftersom den patchen annars deletar den.

Det har jag adrig haft problem med, har aldrig ändrat namnet... Använder patchen som är med på orginalskivan...

/Josh

Bax

mmm... Jag har för mig att Maverix fixade in hotfixen i sista NoSig patchen så man inte behövde göra nått mer.
Det bästa är ju förståss att försöka fråga Maverix direkt !
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW