Flygdagen i Danmark mycket lyckad!!

Started by Maverix, June 09, 2002, 19:39:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

Det enda jag kan säga är att jag "rös" när 16 st F16 simmullerade en attack mot flygstationen!! de vällde in från alla håll och fällde sina "BLUÃ,´s" (Simmulerat). En annan höjdpunkt var en lågsniffning med ett Boeing 737-700 !!!!

Flygshowen inleddes med ett F16 & en spitfire sida vid sida, F16 planet höll säkert 45-50 graders AOA, jag hann tyvärr inte se hela denna flybye då jag inte var framme på flygbasen, god dammit! Showen började kl 10.00 och köerna gjorde att jag missade ca 20 min.  (Var på plats kl 10.20).

Synd Sverige inte uppträde med JAS39, jag tror nämligen att den hade piskat F16 i manövrerbarhet.

Jag kommer posta bilderna på min hemmasida inom kort.

Maverix
:)

SledgeHammer

Tufft. Men F-16 har ju AOA gränserna +25Ã,° till -5Ã,°.
Efter förra helgen i Karlstad då först två st Norska F-16 visade upp sig (CAT-III begränsade då de hade vingtankar) straxt innan en Gripen så tycker jag att visst, Gripen är manövrerbart men ser inte lika graciöst ut när det manövrerar.
Slutligt omdöme ges efter att ha sett en CAT-I F-16 snurra på lite straxt före/efter en Gripen =)
Mvh  - Stefan -

KeyCat

Roligt att det var lyckat! Synd att jag inte kunde haka på men jag var tvungen att jobba hela dagen.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

OK, rätt ska vara rätt. Jag menade vinkeln på flygplanet rent visuellt, ögat ljuger inte och jag kann mina vinklar.;)  AOA har du rätt i, fel av mig.

När det gäller JAS39 så tror jag fortfarande att det utmanövrerar ett F16.

Maverix

Horizon

Kul att dagen var lyckad Maverix. Jag hade gärna varit med dig. Får bli en annan gång. Ser fram mot bilderna!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Tja, båda kan lasta 9G och F-16 har ett bättre dragkraft->vikt förhållande. Beror väl helt på vem som flyger 8-)
Mvh  - Stefan -