News:

No significant change

Main Menu

Hur slår man av T&L på ATI CTRL Panelen?

Started by khalifa330, April 09, 2003, 09:29:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

khalifa330

Tjena,

Efter ha installerat SF P1 på min dator så har jag sökt efter metoder att få bättre framerate med mitt ATI 9000 kort.

Jag hittade ett tips på nåt SF P1 forum som sade att man skulle slå av T&L funktionen (Transform and Lightning tror jag).

Jag har letat på min svenskspråkiga kontroll panel CATALYST 3.2 men jag har problem att komma på vad funktionen kan heta på svenska.

Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med hur man slår av T&L funktionen till 3D kortet.

Tacksam för eventuella svar.
Fly Low, Hit Hard!

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

hittar inte heller något om T&L på mina inställningar :(
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

khalifa330

Tack för att du försökte i alla fall Obizz.

Jag har letat igenom hela ctrl panelen men jag kan inte hitta T&L men jag kommer ihåg att denna funktion fanns på mitt gamla Nvidia kort.

Jaja nu skall jag testa Den Socialistiska Kampanjen mot Världsimperialismen som jag prcis har laddat ner och installerat till SF P1.

Vi ses
Fly Low, Hit Hard!

Mr Jim

Du kan stänga av TL stödet i spelets config har jag för mig, det var så jag gjorde.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

khalifa330

Jag kunde inte hitta någe inställning för avslagning av T&L.

Det enda man kunde välja i GRAPHICS OPTIONS var det gamla vanliga Upplösning, Grafikdetaljnivå osv.

Jag skulle så gärna vilja hitta den där inställningen så att man kan se om det gör ngn skillnad.

Tack

Jag forskar vidare
Fly Low, Hit Hard!

TrakDah

Tja

Mig veterligen finns ingen sån möjlighet. Det är som att stänga av flyttalsdelen i din processor...

Sökte lite och hittade bl.a följande
QuoteTo answer this question directly, it is implementation dependent. Some
OpenGL implementations might support rendering paths that do not use the
geometry hardware, but do use the rasterization hardware. From my
experience, this has always been handled transparently to the application
(there is no switch to turn it on or off). I have seen it used in cases
where the device driver was changed to work around a bug (or lack of
feature) in the geometry accelerator.

/TD