News:

No significant change

Main Menu

Bilder efterlyses

Started by Phlerp, March 02, 2003, 19:38:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Min J29:a till SFP1 har nu kommit en bra bit och även om det återstår mycket arbete så har jag börjat titta på möjligheterna att göra en cockpit. Även om jag har ganska bra bilder på panelerna (mest svartvitt) så saknar jag riktigt bra mått eller information om färger. Därför efterlyser jag alla bilder eller liknande från Tunnans cockpit, gärna från lite konstiga vinklar.

Obizzz

kan nog vara ganska svårt att få tag på :( på nätet finns inte mycket men om man hittar bilder man kan scanna kanske jag har dock inget :(
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

Flygmuseum i Västerås har en tunna med kabinen i fint skick. Jag har suttit i den. :)

Finns säkert en del om Tunnan i biblioteket på jobbet också. Skall försöka hinna förbi där någon lunch. Finns en fantastisk bok om Tunnan, solnedgång på omslaget tror jag. Hittat den?

/ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Phlerp

Jorå, den har jag sedan länge. Har tillochmed lyckats få tag på en kopia av flygmanualen. Båda dessa har fina bilder på panelen med förklaringar vad allt är, men det fungerar mindre bra för att  göra den tredimensionella biten, och dessutom är de flesta svartvita.

All hjälp är välkommen och naturligtvis får man sitt namn förevigt inpräntat bland de som bidragit till att få in Tunnan i diverse simulatorer (Jag misstänker att  jag kanske stoppar in den i FS2002 tex, när den väl är klar):D

Phlerp

Låter alldeles utmärkt. Just nu håller jag bara på att planera cockpit, men det mesta arbetet går till att slutföra själva flygplanet. Jag skulle vara evigt tacksam om du kunde krypa runt i cockpiten och ta lite fina färgfoton, och ännu bättre, ta med ett måttband och ta några grundläggande mått. Tala om strax innan du skall dit så kan jag ge närmare intruktioner om vad jag behöver (vinklar, detaljer osv).

Vad gäller status på flygplanet just nu så fungerar alla roderytor som de ska och de flesta delar har fått rätt materialegenskaper. Om någon vill så går det snart att få mallarna till att skinna planet, men det kan bli lite jobbigt att kolla resultatet eftersom planet inte är 100% färdigt så jag vill helst inte släppa loss LODen ännu. Jobb som återstår, är en del med landningsstället, animationer och fler "LODar".. Ja och sedan kommer cockpit och eventuellt andra versioner av planet.

SledgeHammer

Nikon har några bra, jag har en föregångare till CoolPix 4300 och CoolPix kan jag bara rekommendera.
Mvh  - Stefan -