Några som kan köra lite från kl 18.00 idag? (14/1)

Started by Jotte, January 14, 2003, 17:48:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Jag måste pysa till kojs rätt tidigt idag så jag är lite nyfiken på om några har lust/möjlighet att spela från runt kl 18.00? Lägger mig på TS GBG.

KeyCat

Gick ju bra ikväll med BEQ som host även om det periodvis var lite laggigt men jag var förvånad att det gick så bra som det gick med 10 pers på hans (delade) 512kb ADSL.... Vi måste bara tänka på att servern nästa gång väljer Veteran mode istället för Cadet mode! Spänningen försvann så gott som helt med feta labels på skärmen och vår och fi's exakta positioner angiven på kartan :-/

ctrl, rensade bra innan han blev träffad genom vindrutan. Tror han hade 34+ kills med FFAR/40 mm så det var nästan inga fiendetrupper över till oss på marken :p

BEQ lågsniffade på 5 meters höjd i ARA'n samtidigt som han skrev lika bra i chatten som vi andra, märks vad han gör till vardags! Men om jag lyckas få in det nya "heliburn" scriptet kommer det att vara betydligt riskablare att vara pilot.

Skoj att köra 10 stycken i ToD och få mänsklig CAS support. Björnen och DZ klarade sig tyvärr inte tillbaka men vi ger igen en annan gång  :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Ja, jag var inte beredd på den där minan... men så är det i krig...;)

Hur BEQ kan flyga och skriva samtidigt förstår jag inte, men han har väl tränat rätt så bra antar jag... :) Jag själv kan väl flyga, men om folk börjar att skjuta på mig, då brukar jag snart ligga på marken, och i övrigt så är det ju rätt så riskabelt för oss dödliga att lågsniffa på 5 meter... :p

Det var trevligt att köra, men som Key Cat påpekar, Det där med labels måste vi ta bort nästa gång...
Även det första uppdraget var trevligt, men jag tycker personligen att ToD är något av det bästa man kan göra med flashpoint... Det är bra KC...;) det blir bara bättre och bättre :) och med godis som det där "heliburn" och musik i helikoptern så blir det ännu bättre... mera sånt... :)
...000... =)

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Clark

ToD = Tour of Duty. Ett slags dynamiskt system för OPF. Gör att uppdraget med fiender är dynamiskt och ej förutbestämt, dvs. att fiender uppkommer på olika platser varje gång och aktiveras beroende på var spelarna finns.. I det här fallet är det i Vietnam som KeyCat har mixtrat ihop ett dynamiskt uppdrag. Dessutom med tillgång till att kalla in undsättning i form av artilleri och helikopterhämtning. Mycket trevligt!

KeyCat kan nog förklara det lite bättre, eftersom han ligger bakom det mesta :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

coolt! får defintivt skaffa resistance när nya datorn anländer (har redan OFP och redhammer)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

Du förklarade det helt ypperligt Clark :)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Clark

Hehe, ja ibland får jag till det, synd bara att det är så sällan :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1