News:

No significant change

Main Menu

Flyga lite?

Started by griffin, December 16, 2002, 11:44:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Morsning!

Jo, som jag nämnde skulle i alla fall jag gärna sparka igång Falcon och känna mig lite för. Det var länge sedan sist och jag tänkte att man måste ju börja nånstans. Finns det fler som jag?

Mitt förslag är att ikväll måndag 16/12 (och några andra kväller med för den delen, men en sak i taget) träffas på nåt sätt (ICQ, IRC etc) och starta  upp lite online lir. Vill någon med större erfarenhet vara med och coacha så är det både uppskattat, trevligt och skoj men förvänta er inga stordåd. :)

Så, ambitionen tycker jag kan  vara att få igång i Falcon och eventuellt Team Speak och komma upp i luften och flyga lite formation eller nåt. Mest för att känna på - erfarenheten säger att saker kan ta mer tid än man tänkt sig även om det handlar om enkla saker...

Så.. Hojta till på ICQn 8955231 (Enzo) eller hoppa in på QuakeNet på Mircen på kanal #nosig (om det är upptaget, hoppa i så fall in på #Kellys.Heroes där jag lär vara).  Jag kallar mig Moriarty i mIRC (många nicks blir det... jag vet!). Skrik nosig så lär jag reagera!

Sen... så tar vi det där ifrån, beroende på engagemang, intresse och ork. Går det bra gör vi det igen och kanske höjer ribban nåt snäpp. :D

Griffin
snappahead

griffin

Ingen? :)

Ok, med förhoppning att nån hakar så generaliserar jag frågan. Nån som vill lira lite Falcon på denna nivå idag eller *nån annan dag i framtiden*...?...

Griffin
snappahead

bALoO

Vi hade tänkt trycka upp Göteborgservern igen. Dock verkar vi har förlagt vår skiva varför det hela troligtvis får vänta till morgondagen så någon kan rycka med en ny hemifrån. Hur som helst så kommer vi (bALoO, Fluff och Phlerp) försöka flyga lite under veckan så du är hemskans välkommen att vara med om/när det blir av.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

griffin

Trevligt! Jag är på att köra om det sker tisdag eller onsdag. Torsdag drar jag hem till Norrköping och där har jag ingen dator! (Sitter vid jobbdatorn och spelar vanligtvis, och jobbet är i Uppsala)

Griffin
snappahead

zebra

Svårt för mig ikväll... .sorry....

z.

bALoO

Tackar, bockar och bugar för hjälpen med skivan Horizon! Nu skall servern snart dyka upp på den elektroniska himlen.

IP: 130.241.141.117

Kommer inte ens ihåg om man anger något lösenord eller inte men om det blir något så blir det samma som på TS: hejsna

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

bALoO

Någon som kommer ihåg var och vilka variabler som skulle ändras i falcon.cfg(??) för att man skulle kunna köra en realtidskampanj utan att förlora truppbonusen redan efter 4 timmar? Var det några andra variabler som var käcka att ändra? Vad gäller falcon.cfg så kan det vara så att jag menar en helt annan fil men den som förstår vad jag pratar om vet förhoppningsvis även vilken fil som är lämplig att ändra i.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

Starta en separat tråd om att servern är uppe igen, Baloo. Där kan du ju fråga om config etc.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names