News:

No significant change

Main Menu

hjälp med BVR

Started by Assassin, September 06, 2002, 13:25:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assassin

Vad är egentligen bästa sättet att få ner MiG's (eller annat dylikt skräp) som dyker upp runt 25-30 nm från en? Använder jag AIM-120 så måste jag vänta ända tills de är inom 15 nm för att ihuvudtaget TRÄFFA dem. Så har jag helt för mig att det inte var i SP2. : Trodde de missilerna var till för att skjuta långt med... och när de ändå är inom 15-10 nm radien så är det bara att kasta sig in i mitt favorit moment, Dogfight! (JAG tycker iallafall det. ;) Skoj att hoppa på dem ovanifrån.) Och då är det inte precis 120'orna som gäller, utan då kör jag med antingen Sidewinders, eller den gamla hederliga A-KAN. ;)

så tips och sånt, anyone? :D  Känner mig helkass att jag bara kan få ner fi på nära håll.

(hmm, eller så suger jag på taktik i F4.)

Ändrat: Ooops, jag är trög.. hade helt glömt bort att tracka dem på TWS istället för RWS.. *DOH* klart de blir sura om jag paintar dem. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Maverix

Höjd, fart & "low" aspect angle när du lägger upp för ett skott. Efter att du avfyrat så gör du en "offset" för att hålla dig utanför fiendens "weapons envelop" samtidigt som du supportar din missil (buggar målet).
Håll koll på aspect angle indikatorn högst upp till vänster på MFDÃ,´n, så fort fienden "jinkar" för att få högre "closure" till dig, så gör du en ny offsett för att hålla dig borta från hans vapen.
Tänk på att vara sparsam med ECM mot SU27 or, stäng ALLTID av ECMÃ,´en när avståndet till dessa plan underskrider 25 Nm annars är risken stor att de får HOJ på dig.

Bra länkar:
http://www.simhq.com/simhq3/sims/air_combat/f3manual/bfm5.shtml
http://www.saunalahti.fi/~fta/chap6.htm

Maverix

;)

ft

Ibland verkar Mav nästan normal. Idag är inte en sån dag. :D

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

zebra

QuoteOriginally posted by ft

Ibland verkar Mav nästan normal. Idag är inte en sån dag. :D

Mvh,
 /ft

lol:D

Assassin

hehe, tackar... :) *övar BVR manövrer till max*
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)