Friendly fire by Pilots on drugs.

Started by Maverix, August 04, 2002, 00:13:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Sjukt. Amerikanerna visar än en gång bevis på sin ökända dubbelmoral. Jag börjar bli trött på dem nu... =(

(Om det som står i artikeln är sant, vill säga...)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Det är praxis sedan länge inom de flesta FV tror jag. Allting för att dryga ut en tillgång som det finns för lite av - piloter. Tänk t ex på att de färjeflög kärror ner till Gulfen. Vi snackar närmare ett dygn i luften där. Utan kemikalier? Knappast.

Det började redan i WWI, då piloterna upptäckte att brännvin var ett bra sätt att lugna sönderskutna nerver samtidigt som det neutraliserade en del andra oönskade effekter av att sitta i ricinoljeångorna från motorn, d v s rännskita deluxe.

Benzedrine fick de allierade piloterna i Europa i stora mängder när deras nerver började protestera. Kolla på länken och ni upptäcker att det är amfetamin.

Sånt är livet, tyvärr. Inte vackert, inte bra men krig är ett jävla elände. Vet inte om det är planerat att göra så i FV om det blev allvar men förmodligen så skulle de göra vad som går att göra om det behövs...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Jotte

ft

"De amerikanska farhågorna om ett missbruk av domstolen är överdrivna"

Tror närmast att de amerikanska farhågorna är att domstolen kommer att brukas precis som avsett - på att sätta dit de ansvariga för tvivelaktiga militära operationer världen över. ;)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Phlerp

Dom skrev i artikeln att EU skall komma fram till ett gemensamt ställningstagande. Om de kommer fram till att USA skall få undatas och Sverige som vanligt bara nickar och håller med, så kommer iaf jag emigrera till Norge.