OFP: Resistance en fullträff!

Started by KeyCat, July 09, 2002, 00:38:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Lovade att vänta med slutligt omdömme tills jag testat multiplayer och avslutade precis ett två timmar långt co-op mission via Internet med Renegade, de Bug och Swebeast där vi flög två AH-64 Apache helikoptrar som pilot och gunner i varje.

Den nya Sockets nätkoden är mycket bättre än tidigare (som baserade sig på DirectPlay). Allt fungerade klockrent och jag upplevde ingen lag överhuvudtaget!

Mer träning behövs för att kordinera attacker och formationsflygning men så här skoj var det länge sedan jag hade även om det bara var ett simpelt testmission jag slängt ihop tidigare under dagen. Vi delade upp oss på två olika kanaler på TeamSpeak och OFP med voice är en höjdare.

Jag och de Bug provade tidigare även "buddy lazing" vilket funkade hyfsat (Hellfire missilerna träffade lite kort i vårt test?). de Bug var spec-op och hade sin position på en kulle ca 900 m väster om målområdet, jag flög en AH-64 och tog ut de (flesta) mål han designerade med lasern från en annan position.

Många har pratat om "Electronic Battlefield" simulatorer i över 10 år och detta är så nära någon lyckats komma enligt min mening. En fullträff!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat


Har lagt upp bilderna från gårdagens lyckade test!

http://keycat.no-ip.org/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Clark

Ser fantastiskt kul ut. Ska bara skaffa Resistance, så ska jag försöka vara med också.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

KeyCat

#3
Är helt övertygad om att det blir roligare ju fler vi blir! Målet är att bli så pass många att det blir möjligt att dela upp i olika grupper. Tänk några som flyger CAS i AH-64 samtidigt som några andra rycker fram på marken med pansar eller infanteri. Alla strävar efter samma mål men har olika uppgifter och samarbete är nyckelordet :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Liten fråga som jag inte lyckats klura ut, är OPF-R ett "stand alone" spel eller måste man ha orginalet också?

KeyCat


OFP: Resistance är en add-on till orginalspelet OFP: Cold War Crisis. Med andra ord så behövs bägge.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast


Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC