Ljudproblem över Internet

Started by Swebeast, July 24, 2002, 23:15:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Satt nyss och körde ett mission över Internet med en kamrat. Han klagade över att det var ett störigt bakgrundsbrus/pip hela tiden, Teamspeak som kommunikation. Vi bytte då till Game Voice med samma träliga problem. Det uppstår så fort man startar Resistance....men bara på hans maskin (min maskin server). Någon som har upplevt något liknande och har förslag på lösning?

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

Tolkar det som att de förslag du fick igår över telefon inte hjälpte... Har han provat att byta/uppdatera drivrutinerna till ljudkortet?

/Christer (a.k.a KeyCat)



>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Han håller på att snoka reda på nyare (om det finns). Det lustiga är att jag hade samma problem när du och jag körde men det försvann när jag var inne och ändrade volym på "Effects" (tror att det var det iallafall.:-/ )

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

Hoppas han får rätt på det!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<