News:

No significant change

Main Menu

Skjut simulator för ArmA2

Started by Salsam, August 31, 2010, 18:37:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Hittade detta klippet på Youtube. Blev helt besatt! Tyvärr hittar jag ingenstans där det står hur det går till  :'(
Säkert komplicerat men jag hade lätt slaktat en av mina wii kontroller för det där!

http://www.youtube.com/watch?v=HztjMLtfnzo#

Någon som vet något mer?

Subroc

så länge han inte behöver springa så räcker det ju med en webkamera + lysdiod + freetrack, sen verkar han ha satt några knappar på vapnet för att ladda om å sånt

edit: annars så går det väl att koppla wiimote via blåtand mot datorn

watar


watar


KeyCat

#4
Coolt! Nästan så man blir lite sugen att skaffa en Wii Remote och testa hur pass bra det funkar även om man har en lite mindre monitor...

För att vara användbart i praktiken behöver man nog även ha enkel tillgång till fram/bak/vänster/höger/huka/etc knapparna, kanske fotpedaler interface'at med en simpel USB HID-grunka? Eller det kanske räcker med att fila till tånaglarna och slänga tangentbordet på golvet ;)

/KC

>> It's all about teamwork! <<


Control87th

Hm, skulle kunna implementeras rätt enkelt i en flygsimulatorcockpit. En halvcirkel+ runt cockpiten och en liten projektor+TIR på huvudet/kepsen :D

Men det är klart, riktiga stereo HD glasögon med gyro/accelerometrar kan inte vara många år bort...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW