Horizon och KeyCat = Peruker... =)

Started by Horizon, June 11, 2002, 11:12:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Vill bara meddela att den orange peruken genast skall skickas i två exemplar till mig och KeyCat. Under gårdagens/nattens uppdrag lyckades vi med konststycket att skjuta ner inte mindre än tre (3) friendlies... :p  :-OO

KeyCat plockade en F-16 och jag fick mig både en F-16 och en F-4. I samma veva plockade vi visserligen ner både 21'or och en 29'a, men det räcker väl inte för att vi skall bli befordrade... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#1
Hehe, ja total förrvirring och SA=0 rådde för min del under större delen av det uppdraget men skoj var det (någon CTD tiill trots) och jag tänkte joina Maverix och Zebra ikväll igen :D

Måste bara få tid att läsa igen SP3 manualen och programmera om TM-spakarna så jag kan hantera AGM-65:or. Lyckades inte så bra med dem heller...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Fluff

Var inne en stund o tjuvlyssnade och kan bara intyga att det var en sorglig historia :D

En fråga bara. Det verkade som ni fick CTD under sista uppdraget. Kunde ni upptäcka något speciellt som inträffade innan CTD:n?

Är det föresten någon som vet om det genereras några logfiler som kan vara värda att undersöka.

/Fluff (som nog också vill ha en peruk efter att under gårdagen nästan själv slagit ut en ROK battaljon med CBU)

 
Odi profanum vulgus, et arceo

KeyCat

#3
Det sista missionet vi flög var en BARCAP och vi hade cirklat runt mellan steerpoint 3-4 i ca 20 minuter utan några större bataljer. Horizon fick via AWACS nys om några MIG's 25-30 miles norröver och vi begav oss dit. Efter ytterligare lite förvirring från min sida spårade jag samma fi som Horizon.

Dock var de bättre än mig och satte en rysktillverkad robot mitt i häcken på mig, inget annat att göra än att hoppa! Horizon var på G men kom ett par sekunder för sent. Efter jag hoppat följde jag Horizon i orbit view och han hämnades dock på MIG-23:an. Plockade honom mycket snyggt med akan! En kort stund senare (10-20 sek) kom CTD'n :-/

PS: Min förvirring hade tidvis varit mindre om jag haft tillgång till 5 miles labels (hint hint) ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

Plocka bort "lables" helt KeyCat... så får du bättre SA;)

Maverix

KeyCat

#5
Jag håller med dig Maverix och brukar köra med dem av för att bygga en "mental" bild av läget men när allt annat är nytt i SP3:an är de bra att ha när det kör ihop sig ;)

Dessutom tror jag labels är ett värdefullt verktyg nu när vi testar/tweakar MP inställningarna för att snabbt kunna se vem av oss som laggar etc...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Hehe... Ja inte var det lätt att skilja på vän och fiende igår. Får skylla på att jag druckit dåligt under dagen eller nåt sånt... :)

Tack för komplimangen, KeyCat. Jag blev faktiskt själv rätt stolt över min lilla "strafe" med akan. :D

Labels "PÅ" nu gubbar, så att alla kan vara med och lära sig Falcon så bra som möjligt. Vi tjänar inget på att göra det extra svårt för dem som inte har flugit så mycket.

Vi som inte vill ha labels behöver ju inte använda dem... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names