News:

No significant change

Main Menu

Fy för den lede

Started by Horizon, September 09, 2009, 07:26:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

*irriterade kommentarer om politik PÅ*

Hur vore det om de istället för att rapa "höj skatterna!" som ett mantra, såg över hur man kan underlätta för företag och företagare? Sverige är ett rent uselt land för företagare att verka i, inte konstigt då att det inte skapas fler jobb. Det är med småföretagen och sen de stora som jobben skapas. Jag hoppas verkligen att ingen går på denna bullshit, för det är vad det i min mening är.

Tur att Sahlin sitter som partiledare, det är en av de stora säkerheterna vi har för att det _inte_ blir en sosseseger i nästa väl.

http://www.dn.se/opinion/debatt/vi-vill-hoja-skatterna-for-att-sakra-jobb-och-valfard-1.948180

*irriterade kommentarer om politik AV*

och nej, det står inte "irriteraNde"... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Politkerbrillor på, må de skydda...  8)
snappahead

Lupson

<rantmode>
Horizon: Jag hålle med dig i stort. Av det lilla jag hört av Sahlins och Östros utspel låter det som ren "Robin Hood-populism" - (s) hoppas vinna röster på att ge sig på "de rika".

Visst - man kan tycka att folk med svindyra villor och stora förmögenheter gott kan betala lite extra i skatt, men samtidigt råkar det vara så att många av dessa rika människor är samma människor som driver företag eller besitter den typen av spetskompetens att samhället i stort gagnas väldigt mycket av deras arbete och närvaro i Sverige. På sikt tror jag man kommer skrämma bort många driftiga och duktiga människor från det här landet eftersom framåtanda och skicklighet så ofta bestraffas med en avsevärt högre taxering.

Ibland känns det som att "staten" har bestämt att vi har en jantelagsgräns på ca 31.000 kr i månaden. Mer pengar än så kan väl ingen behöva, så utöver detta skall minst 50% tillfalla det allmänna"...
</rantmode>
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

#3
Väl talat, Lupson. Helt i linje med vad jag tänker.

Inte nog med att företagarna drar sig för att starta/fortsätta sin business när skattetrycket är så hårt. De ska dessutom inte kunna sälja sitt livsverk och tjäna bra på det utan att staten går in och snor åt sig snuskigt stora summor.

Sossarna verkar inte ha lärt sig ett dugg, de går till val med precis den politik som fick dem att tappa makten 2006. Jag vet inte hur de tänker, men jag gissar att de sitter med sin egen "lilla röda" och slår febrilt bland sidorna för att hitta bra saker att lova/hota med.

Edit: Roade mig med att läsa de första 100 kommentarerna till artikeln/utspelet och där det fan i mig ord och inga visor. Skönt att höra att det finns gott om folk som tänker progressivt och inte "gammal skåpmat". Jag förstår inte hur sossarna kan låta Sahlin och Östros sitta kvar på sina poster. De sitter ju med var sin borr och snurrar i durken på skutan. Vilket de iofs kan få fortsätta med.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Det värsta är att bara hotet om en rödgrön regering efter nästa val som funderar på att återinföra förmögenhetsskatten REDAN NU gör att de utflyttade som planerat/funderat på att återföra sina förmögenheter till Sverige nu drar öronen åt sig.
Control
87th Stray Dogs VFW