Ryska flottan i vår ekonomiska zon

Started by ft, June 13, 2009, 21:20:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Ja, vad ska man säga. De verkar ha sina egna regler och förordningar där borta. Ska bli intressant att se vad vi svarar på detta.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: Horizon on June 13, 2009, 22:38:46
Ja, vad ska man säga. De verkar ha sina egna regler och förordningar där borta. Ska bli intressant att se vad vi svarar på detta.

Jag noterade till min förtjusning att Tolgfors äntligen gjorde något rätt när han i förra veckan debatterade Loyal Arrow med representanter från Svenska Freds (som ta mig sjutton inte är långt från att lyckas vara en fredstida medlöparorganisation, en bedrift som inte får anses som ringa!) och Mupp... förlåt... Miljöpartiet. Han kallade dem på ett väldigt elegant, diplomatiskt och svårbemött sätt för idioter.

Inte ett dugg opåkallat, eftersom de nu tycker att man skall ställa in Loyal Arrow eftersom det kan provocera Ryssland och därmed utgöra en risk i den konkurrens de ser framför sig om naturresurserna på nordkalotten. Frågan en intresserad medborgare då önskar ställa är varför vi skall bry oss om eventuell provokation, eftersom de enligt dem själva som argument för att lägga ner vårt försvar inte föreligger något militärt hot. Jag undrar också hur de kan larma för militär konflikt om naturtillgångar i närområdet när det, återigen enligt dem själva, inte finns något militärt hot i närområdet.

De måste fan ha extrainkomster i rubel, de där tomtarna. Jag kommer inte på någon annan förklaring. Kanske med reservation tills jag pratat med någon insatt psykolog...


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

De tomtarna tänker att om vi är snälla tomtar så är alla tomtar snälla, men alla tomtar har inte alla tomtar hemma, och det hela avgörs av om tomtarna som styr har tomtar på loftet eller inte!
-Brat