News:

No significant change

Main Menu

Träning

Started by zebra, May 21, 2009, 10:04:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Hallå gubbar,

Det rör på sig och snart dimper Arma2 ner i hyllorna så att vi kan shoppa loss och springa hem o ladda upp.

Förmodar att flera av er är riktigt hemmastadda med spelets föregångare och därmed behärskar alla kommandon och knappar.  För egen del så ratade jag den förra varianten till förmån för Project Reality (BF2), men nu tänker jag att blir den förste som hänger på dörren till affären när spelet kommer. För att komma ifatt er övriga shootem-up-nördar  ;) så undrar jag om någon/några skulle kunna ha förbarmande över mig och köra några tränings-session i MP så att man får kläm på spelet. Hoppas på så sätt att korta min inlärningskurva så att jag jag gör rätt för mig när det hettar till.

Till sist,,, Krig ska vara kul,,, inte göra ont.... ;D Vi ses på nätet.

/zebra

ctrl

Om liret är tillräckligt buggfritt så planerar jag att bli mer aktiv i samband med Arma2 släppet... tyvärr indikerar historien att vi inte bör förvänta oss ett spelbart Arma2 förens tidigast 6mån efter release :-/
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Zebra, har du kört OFP så sitter alla "moves" i ryggmärgen. Några nya knappar här och var bara, men det sätter man under första och andra uppdraget. Jag kan också tänka mig att köpa vid release och köra lite online.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

zebra

Saken är att jag inte kört OFP på länge så jag har inte alls koll på tangenterna, men det löser sig alltid.
Dock så ett alltid smidigare att lära sig när man kör med andra.  Sen är det inte alltid fel med den taktiska träningen. Förmodar att man
måste tänka mycket taktik för att överleva mot andra humans,,, särskilt med så mycket tunga vapen med i leken..

/z

Horizon

En kommentar från gamla "Barbarians" till Amiga 500 är på sin plats här:

"Prepare to die!"

;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

Faktiskt kört in en kompis på ArmA bara för ett par veckor sedan... typ första gången han körde FPS spel så de första övningarna var ju väldigt basic  ::)

Körde iaf 2 pass... första lära sig hantera gubben, tips och trix, och kriga runt och försöka överleva.
Pass 2 var gruppchefs biten där han lärde sig hantera AIn och soldater i gruppen/plutonen.

Kan nog tänka mig att köra ett sådant pass till om behov finns. Blev inte så mkt spel men men... han är faktiskt hyffsat fäig på det nu och jag hoppas vi får se honom online snart.

Ps. tyvärr är han inget flyg matrial  :-\ Första uppdraget fick ett abrupt slut efter jag släppt av honom med AH-6an - då han åksjuk fick springa på toa för att spy (skall tilläggas av det var en ren transport flygning med hkp... inga svängar alls  ::) ;D )

zebra

Salsam,,  men du IRL eller blev han åksjuk av spelet??  :D

/z