Tråd hos DCS angående OS och flera CPU:er

Started by Rivvern_, December 20, 2008, 09:02:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=33715

Det handlar om att i Aktivitetshanteraren manuellt aktivera cpu:erna till spelet.

Jag provade att aktivera båda kärnorna men det gjorde ingen skillnad förutom att lasten fördelades. Vad jag förstått så funkar det inte med XP men Vista anhängare borde testa.

Vad får ni för resultat.

Swebeast

Läste precis den artikeln också och har lite svårt att se "faktiskt" skillnad när de lägger upp bilder och inte filmer :-\ Hur bra flyter det egentligen, ge mig inte bara FPS utan vad tycker ögonen??

Vissa säger att Vista förbättrar prestandan generellt medans vissa säger att Vista försämrar prestandan när man spelar multiplayer...

Många har tydligen haft problem med sina Saitek X52; knapparna mappas om/slutar fungera under flygning, någon här som har provat? Jag kör fortfarande med min gamla X36 fast jag har X52 PRO  :-[

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

OT: Jag jag hade problem med att mappa knapparna i Saiteks Profiler. Det fick bli att mappa knapparna i spelet istället och jag tycker det funkar prima eftersom man kan assigna en eller flera pinky knappar.