News:

No significant change

Main Menu

Kul tråd om CH vs Cougar på Frugals

Started by F16_Filur, April 30, 2008, 04:24:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=122197

d.burnette:
QuoteHey Venom,

It sounds like, you want a Hotas that you can enjoy for some time. I would go, with either the Cougar, or the CH.
The Cougar, is metal, heavy, and very durable. I have been running mine for well over 4 years, without issue.
The CH, is plastic, but very durable. It should last you for some time as well.

Myself, I think the Cougar is hard to beat. Frugal's reply, has some good information on both. I like the heavy, metal, feel of the Cougar, and have since modded it with IJ's U2 NXT gimball mod and hall sensors, and to me it is about as perfect as a Hotas can get.


Kegel:
QuoteHey Venom,

It sounds like, you want a Hotas that you can enjoy for some time. I would go, with either the CH or the Cougar.
The CH, is glass filled nylon and ABS, very very durable and manufactured with precision. This material is known to dull metal cutting blades. I know people who have been running them for well over 20 years, without issue.  ;)
The Cougar, is made out of an inexpensive, soft metal called Zymak which is commonly used to make die cast toys. It should last you for some time as well with only minor repairs and replacements now and then. With only about 600-700 dollars in modifications on the cougar, it can be about as perfect as a Hotas can get. ;)

Brat

Kör själv med en CH F16 Fighting stick som är märkt -97, den funkar helt perfekt efter snart elva års misshandel, har även CH Pro pedals, funkar hur bra som helst efter mer än 10 år, att slita ut dem verkar snart sagt omöjligt, och sedan finns det forfarande reservdelar att köpa. Har även en Pro trottel, men den vill inte lira med Win XP, alla mina är gameport. Så jag håller med han som höll på CH, de har även en industriell sida och slitstyrka är ett måste om man skall sälja nåt där.
-Brat

Bax

Brat, vet du om att det finns en workaround för ProThrottle och XP?
Man bootar från en bootdisk och så finns där ett DOS program som överför vilken profil man vill använda. Om man därimot vill programmera i speedkeys så måste man ha dualboot med tex win98 eller nått. Själv hade jag en gammal dator där jag programmerade throttlen och sen lyfte jag över den. Om du sen tycker det är kul att modda grejerna så kan du ju alltid konvertera den till USB som jag gjort:

http://betainnovations.com/biforum/viewtopic.php?t=195&sid=8b07f92840bcc0db2ac1caa057fd6517

mvh
Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW


Brat

Ska vi byta jämnt? ;) Jo, jag hade dubbelboot på denna maskin, men fick aldrig trotteln att funka riktigt, trots byte av kabeln då anslutningen som skulle mellan tangentbordskabel och datorn var glapp när jag köpte spaken och trotteln, båda begagnade. Nu kör jag med bara spaken och pedalerna, det funka okej för FS, men ska man flyga jaktplan hade den nog varit bra om man haft saker lite lättare tillhands.
-Brat