News:

No significant change

Main Menu

Våld mot extern hårddisk

Started by F16_Filur, October 11, 2007, 23:49:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

För ett tag sen råkade jag av misstag sparka till en extern western digital disk som stod på golvet, det var en rätt klockren träff och den började låta KLONK KLONK där den låg på sidan.  Utforskaren med dess filer som låg öppna låste sig, tänkte nämligen försöka säkerhetskopiera så mycket som möjligt innan jag stängde av den, och jag trodde det var kört.

Som tur var återgick den till det normala efter omstart, men jag undrar om jag ska vara beredd på förkortad livslängd nu? Vad tror ni det starka mekaniska ljudet berodde på, min misstanke är att läshuvudet kanske hoppade till på något sätt?

Rivvern_

Det kan ju vara något säkerhetsstopp som inträffade. Tror den funkar lika bra och länge. Rätt tåliga saker.

griffin

Jag har provat att droppa min 160Gb minidisk med framgångsrikt resultat. Men jag vågar inte ha den som enda backupdisk, annars funkar den bra.
snappahead

griffin

Får väl uppdatera lite där.Disken tar lång tid att formatera och jag får ofta läsfel. Så det är väl en del skador på den. Men för att lyssna MP3 duger den fortfarande till. :)
snappahead

F16_Filur

Lol  :D

Min funkar ännu, använder den ofta. Men den lät oroväckande förstörd när det hände.