News:

No significant change

Main Menu

Nya tveksamheter?

Started by Brat, May 12, 2008, 06:40:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

Jaha, så har då M$ begåvat oss med en ny SP till XP, SP3 denna gång, innan jag ens tänker på att installera den så vill man ju ha lite feedback från förlöparna i minfältet. Har ni installerat SP3 och har ni råkat ut för något svårare problem med spel eller styrspakar och liknande? Sitter ju här med CH gameport grejor, dator från 2001(?) och vill inte sabba sånt som funkar.
-Brat

Rivvern

Jag har inte några gamla prylar men för mig har SP3 funkat utmärkt. Dock så har jag inte upptäckt några förbättringar.

phatho

SP3 är egentligen inget annat än en samling hotfixar, dvs. de hotfixar som har släppts från SP2 fram till nyligen.
Det finns dock lite nya "features", såsom Network Access Protection (NAP), "Black Hole" Router Detection och
CredSSP Security Service Provider. Sök på MS site för mer info  ;)

/phatho

ctrl

Det som man lätt hittar info om, är att HP datorer med AMD och alla med vissa typer av ASUS moderkort verkar ha problem....

En av slutsatserna som jag läste och håller med om är: Sitter man med en uppdaterad SP2 dator så finns det noll anledning att uppgradera nu, skall man däremot installera om en dator så är det vettigaste att gå till SP3 (För att slippa en massa tid/reboots under tiden alla SP2+ patchar läggs in)
Control
87th Stray Dogs VFW