News:

No significant change

Main Menu

Vilket bra ljud det är i IL-2

Started by RAY, May 23, 2002, 16:05:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RAY

Jag plocka fram lite högtalare här o hammra fast dom på väggarna o ställde sedan om ljudet till surround i il-2 setupen!

Dubbel klickade på ikonen på skrivbordet där det står il-2, hoppa in i en snabb dogfight o blev glatt överraskad av det grymma ljudet! vilken känsla! ack så bra det blev och har hört att man inte ska köra med hardware tjosan på i il-2 men mitt funka hur bra som helst o ingen fps drop!

va mycket bra ljud kan göra för känslan asså!  Wihoo! :p

Phlerp

Vi råkade ut för en liten lustig sak med IL2s ljud här.

Våra (Institutionen för informatik, GU) datorer har alla en mall, så om datorn börjar strula drar man bara om hela burken på några minuter och får en helt ny och fräsh maskin. Mallen för våra nyaste datorer är långt ifrån perfekt så varje gång man drar om en sån burk måste man fixa en massa saker för att få den att fungera. En av dom sakerna är drivrutinerna till ljudkorten som i mallen definitivt inte är den senaste. Detta får till får till följd att ljudet går dubbet så snabbt och allt låter som Piff & Puff (dom första tio gångerna är det ganska roligt, men nu börjar det bli tjatigt). Då och då händer det att man på en sådan "nyomdragen" burk hinner installera IL2 och starta igång det innan man kommer ihåg att man inte fixat ljudet. Men det roliga är att just motorljudet låter bättre. Det blir klart mycket mer "drag" i motorn och det låter nästan som om man trimmat den, klart närmare det muller som man ju älskar att höra från dessa warbirds de få gånger man fått chansen att se dom i verkligheten på flyguppvisningar. Det kanske vore något för Oleg - att dra upp hastigheten på motorljudet :)

RAY

har du några bra tips om vad man ska göra när det låter pang pang pang i dom bakre speakers ?

jag själv tror att det bara är en bugg!  :D

crap!  vad jag saknar våran weasel...  han brukar va rätt bra på o ligga där o pajja ens fina vingar! ;)

Phlerp

Ja, jag har upplevt samma bugg, och den verkar vara kopplad till joysticken för när jag rör den hastigt fram och tillbaks och lite åt sidorna så brukar ljudet upphöra :D