News:

No significant change

Main Menu

Breaking news: PPL

Started by ft, February 01, 2008, 19:48:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Det är ett bra erbjudande! Backup för uppdykande IMC och erfarenhetsavlyssning är inte fel att ha.

Gillar du att gå i fjällen? :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Häftigt ft, synd att bränsleskatten verkar komma i år (som det ser ut nu så verkar dock skolflyget vara undantaget)
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ft

Sådärja, efter 06:10 kunde jag logga mina första 00:50 PIC i fuskflyg med egen termik.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Grattis! Ser fram emot att leka autopilot åt dig nån dag :)
snappahead

ctrl

Quote from: ft on March 01, 2008, 11:48:27
Sådärja, efter 06:10 kunde jag logga mina första 00:50 PIC i fuskflyg med egen termik.

Welcome to the dark side, Snart kommer du anse att segelflyg är skarp nödträning.... Jag kommer väl snart att tycka det är obehagligt i PA28:or med bara en motor ;)

Quote from: ft on March 01, 2008, 11:48:27
Gillar du att gå i fjällen?

Njae, men vad gör man inte för att få uppleva trevliga flygturer :)
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Och idag första EK-nav, varvet runt kontrollzonen men nu vidare mot stoltare bravader! Även sidvindslandningar börjar kännas som någorlunda kontrollerade tillställningar.

Quote from: ctrl on March 03, 2008, 10:03:36
Welcome to the dark side, Snart kommer du anse att segelflyg är skarp nödträning.... Jag kommer väl snart att tycka det är obehagligt i PA28:or med bara en motor ;)

Heh, njae, det naturliga tillståndet för en flygmaskin är glidflykt. Sedan så kan man modifiera det genom att ha en motor. Har man två motorer börjar man kanske kunna räkna med att i alla fall ha en som fungerar. Över Kolmårdens södra utkant idag så spenderade jag rutinmässigt en hel del tid med att spana efter landningsbara ytor. Det blir rätt mycket svårare när man har ett glidtal på 1:10 istället för  1:30 som jag vant mig vid...  och ingen luftbroms för att komma ner över en mask! :o

Quote from: ctrl on March 03, 2008, 10:03:36
Njae, men vad gör man inte för att få uppleva trevliga flygturer :)

Åreskutan ligger väldigt trevligt inom synhåll från Åre/Östersund. Där har de dessutom en schysst restaurang på flygplatsen. Hm, jag börjar vara lite av en kännare av flygplatsrestauranger genom jobbet...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

Att sätta en sån "tegelglidare" i lejonens hage kanske inte är att rekommendera bara! :)
-Brat