News:

No significant change

Main Menu

Realsimulator FCC R1 mod

Started by ctrl, May 31, 2007, 19:26:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Jag har satt stora deadzones för att ytterligare få ner styrkan som krävs för fulla utslag. För Falcon kan man ha ganska mycket motstånd men för IL2 blev det en stor förbättring med lättare motstånd.
Control
87th Stray Dogs VFW


Bax

Deadzone...hmmm förstår inte riktigt? Har kört på enligt manual och satt lättaste motstånd och det verkar kanon. Fick därimot renovera själva stickan "handtaget" då där fanns lite glapp i basen. Jag satte en bricka under den inre skruven samt la en tunn tejprand runt metall röret i basen (lite nagellack på den inre skruven) och tajta till - blev mycket bra!!
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ctrl

I Hotas CCC. på fliken Axis Shaping har jag satt DeadZones för X och Y till 35% för Lower och Upper samt 1% på Center. Detta innebär att jag endast utnyttjar 29% av sensorernas upplösning men det spelar ingen roll då detta ändå är mer än vad DirectX kan utnyttja :D.

Ska bli intressant at jämföra på ett LAN i framtiden, kanske är det nått knas på min spak eller så vill jag ha mycket lättare än alla andra... Hur som helst så har jag nu en inställning som fungerar bra i Falcon, IL2 och Arma :D
Control
87th Stray Dogs VFW


h.kan

Så här kan man också göra
http://www.simhq.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2324277#Post2324277

Jag tycker också lättaste positionen är för "tung"

ctrl

:D

Om jag fattar det rätt så når vi samma mål men har olika väg dit :)
Control
87th Stray Dogs VFW


Bax

Ok, jag förstår men som sagt jag tycker det är lite konstigt då jag absolut inte har några bekymmer med att nå fullt utslag (jag har i och för sig stickan lägre och fastsatt i cockpit och inte på skrivbordet).
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW