News:

No significant change

Main Menu

Expansion till ArmA ?

Started by Rivvern_, September 30, 2007, 20:32:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Läste något om en expansion till ArmA ?? Börjar bli trött på detta nu. Först släpper de ArmA. Sen tillkännager de ArmA2 och sen släpper de en expansion. Hur mycket saker ska man behöva köpa för att få ett spel som fortfarande utvecklas med patcher osv.

Jag klagar inte på att de släpper en expansion men varför skulle jag köpa den om jag kan vänta lite och köpa ArmA2 istället?

Subroc

är väl lite som med resistance till ofp, dock tror jag att de förlorade lite på att tillkännage arma 2 så tidigt.

såg en liten fundering nånstans:
"ofp = ofp 1.0, resistance = ofp 1.25, arma = ofp 1.5, queen gambit = ofp 1.625, arma2 = ofp 1.75, ofp2 = ofp 1.99........ofpX = game 2.0"


KeyCat

#2
Quote from: RedRiver on September 30, 2007, 20:32:02
Hur mycket saker ska man behöva köpa för att få ett spel som fortfarande utvecklas med patcher osv.

Ingen tvingar dig eller någon annan att köpa Queens Gambit addonen. Framtida patch/ar kommer fungera till orginal ArmA så vitt jag vet! Valet är ditt...

Quote
varför skulle jag köpa den om jag kan vänta lite och köpa ArmA2 istället?

Jag skulle bli mycket förvånad om ArmA 2 släpps 2008, min personliga gissning baserad på tidigare erfarenhet är att vi ser ArmA 2 tidigast hösten/vintern 2009, dvs om ca 2 år!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

phatho

Vad är Arma2 då? En utvecklad version, ett 'nytt' Armed Assault eller en snygg förpacking med en massa addons (som resistance) ?

/förvirrad

KeyCat

Quote from: phatho on October 03, 2007, 22:23:53
Vad är Arma2 då?

Om jag fattat det hela rätt så skall ArmA 2 vara den "egentliga" efterföljaren till OFP (gick tidigare under arbetsnamnet Game 2). IMO alldeles för tidigt att ens bry sig om för som jag sa tidigare så skulle jag bli förvånad om vi ser det 2008.

Queens Gambit addonen ser jag ungefär som Red Hammer addonen till OFP (dvs inte så mkt att ha) och är själv osäker på om jag kommer att köpa den, kanske jag köper "ArmA Gold" DVD'n om någon sådan släpps.

/KC

>> It's all about teamwork! <<