News:

No significant change

Main Menu

TorsdagsArmA -070830

Started by Rivvern_, August 24, 2007, 23:40:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Tack för ikväll! Det var mycket roligt. Även med 2 omstarter. Frågan är vad dessa berodde på. Vi hade iallafal en hacker som gjorde så det blev natt i 3 sek...  Ses nästa torsdag om inte innan. Jag votar för att vi ska boosta poängen lite så vi hinner klara av att rensa mer städer.

KeyCat

#9
Ja skoj så länge det varade. De två server crasherna berodde med största säkerhet på det där AC scriptet.

Tyvärr så joinade en idiot 10 minuter efter du lämnade ctrl (hans namn var Andy) och spawna en massa AI o dinga sig, sen crashade han servern - f-n va trött man blir :-/

Tror att nästa steg blir att enbart tillåta BIS stock addons på servern.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Ok, ska banna Andy när jag kommer hem.

Angående de två krasherna så ser jag det som att det finns två möjligheter, antingen var det anticheatet i sig som orsakade krasherna eller så var det missnöjda fuskare som när det upptäckte att de inte kunde spawna M1A1 efter eget behag, så krashade de servern med sina script.

Tyvärr är det nog läge att köra modfritt nästa gång. Jag kommer förmodligen att dra upp servern på söndag 15:00 för de som vill vara med. Jag ska försöka sänka(halvera) poängkraven så att vi snabbt får tillgång till en massa pansar/flyg, så får vi se hur det fungerar.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Faen gubbar, jag fastnade i EVE som vanligt hela kvällen/natten. Det spelet är helt underbart och farligt som heroin. Börja aldrig spela det. :-/

Återstår att se när jag får min första dos ArmA online. Har haft spelet sedan i februari, lol. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

har nu fått mina hörlurar, mic.. avslutat nollningen (mer ledig tid, mindre berusad tid) och sitter på 10 mbit..

snart skall jag nog kunna vara med, kanske redan nästa torsdag.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Rivvern_

Som sagt. Mycket kul men samtidigt mycket tråkigt med folk som ska förstöra. Det är inte fusk för egen vinning utan just bara för att förstöra. Idioter!

Jag tror Control kan hålla med om att detta var den sämsta striden på länge med många dödsfall och skador.
Men ingen tappade humöret för det! Vi hade ju sköjj ändå. Ses nästa torsdag!

Lite bilder:


Vi kämpar vid västra infarten till Paraiso. Stackars träd.. Skulle tro att det är Phatho som sitter i hummern. Notera även chatten... Kräk...


Jag och Phatho rensar duktigt med granatsprutan. Här var det röjj kan jag säga.


Salsam och jag ute på patrullering. Gick väl sådär. Jag dog första gången efter sammanstötning med fientliga båtar.
Andra gången tog ammunitionen slut i främre sprutan och vi försökte nerkämpa fiendebåtar med kulsputan bak. Det gick dåligt. Tog ett skott i huvudet och dog.



Det här gillar jag. Framryckning med support från en bestyckad hummer.


Somato clear! Jag och Salsam kastar rök för att försöka få lift. Keycat gör en överflygning och ser röken som då plockar upp oss.


Ett snyggt kort på Keycat som anländer med förstärkning.


KeyCat

QuoteOriginally posted by RedRiver
Ett snyggt kort på Keycat som anländer med förstärkning.

Mmm men f-n va dålig jag var på mjuka landningar, jag lyckade bocka medarna nästan varje gång, får träna mer! Snygga bilder RR måste komma ihåg att själv ta SS nästa gång.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

DONK

Det var kul så länge det varade.

Kan bara säga att det är helt OK att köra modfritt för mig. Om det är enda sättet att bli av med hackarna så hellre det än att få servern saboterad efter någon timme.

Har kollat runt på nätet lite och förutom THC som Phatho la upp en länk till finns det några som heter TKC som märkligt nog tävlar i att bete sig som skitstövlar (Jänkare så klart). De försöker TKa så många medtävlare som möjligt för att därigenom vinna fusk och hacks från tkc.

Hjälper det inte att köra modfritt (verkar som många cheats startas utanför arma-katalogen) så är det väl bara att lösenskydda servern kvar.
Det glockas för lite i samhället.