Till alla som upplever CTD's i MP

Started by KeyCat, January 03, 2007, 16:08:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Hm, så det ligger Starforce och skräpar även i Sprocketversionen :-/ Alltså om det nu är så att det är Sprocket/Starforce/SecuROM som orsakar dessa CTD så kommer Bis inte ha mycket respekt kvar hos mig....
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_


KeyCat

QuoteOriginally posted by RedRiver


            Hmm.. Hur vet du det?

Genom att notera följande tre filer i ArmA biblioteket (observera att SF inte installeras eller aktiveras i den nedladdningsbara versionen men filerna finns där)...

Quote
PROTECT.DLL
PROTECT.DRV
PROTECT.EXE

Trodde jag hittat en simpel lösning på CTD'erna i MP genom att flytta dem och första testet verkade lovande men vid andra och tredje testet var CTD'erna tillbaks!

Enligt en snubbe på BIS forumet går det att fixa CTD problemet genom att installera StarForce tillsammans med SoftWrap men eftersom en av anledningarna jag köpte den nedladdningsbara versionen var just att slippa StarForce så är det inget alternativ för min del utan får fortsätta att vänta tills BIS fixar det i kommande patch.

En fråga till samtliga.... Har alla här skickat in bugg rapport angående detta till BIS?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

#11
Har bara haft en CTD så jag har inget att klaga på. Har därimot begärt refund som jag hoppas går igenom. Inte långt kvar till Europa versionen.

Såg precis att jag fått refund från Softwrap. Tack ska de ha för att jag fick pengarna tillbaka och att de inte bråkade.

KeyCat

QuoteOriginally posted by KeyCat
En fråga till samtliga.... Har alla här skickat in bugg rapport angående detta till BIS?

Hur många här har egentligen skickat in bugg rapport + crashfiler till BIS??? Verkar inte som om BIS fått speciellt många rapporter och då tvivlar jag på att det kommer att vara fixat i nästa patch.

Vi var ju 6-7 stycken som lirade i mellandagarna och alla crashade någon gång men det verkar som om de flesta räknar med att någon annan gör det därför inte behöver bry sig :-X

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

BIS släppte precis en ny "test" EXE-fil för 1.02 Sprocket versionen och förhoppningvis är CTD'erna historia!

Om ni testar kan ni väl delge ert resultat (och spara crash + dumpfiler om problemet kvarstår).

 ftp://www.flashpoint1985.com/ArmA/Support/ArmA102Sprocket.zip

OBS! Backuppa orginalfilerna!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW