News:

No significant change

Main Menu

Dagens lyckliga slut

Started by ctrl, January 23, 2007, 18:55:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

Satt med mina två burkar här för någon timme sedan och bara tänkte, det här duger inte (less på surret)

Först sonderade jag lite och beställde sedan en Scythe Infinity processorkylare (till den nya burken) plus två 8.7dBA 12cm fläktar.

Sen tog jag ner den gamla burken och installerade vattenkylningen igen, bara på processorn nu, då jag har ett passivt GF4 MX grafikkort i den burken nu.

Efter ca 30min (Jag kan det här med montering nu ;) ) så drog jag igång systemet igen.
Vilken chock, vattenkylningen lät som om det satt akvariepumpen superturbo i den... sen var det nått superirriterande brummande i burken.

Testade stoppa alla fläktar i burken en efter en, brummandet bara fortsatte, satte mig ner och började fundera på att montera om allt, då tystnade plötsligt vattenkylningen... måste vart luft i pumpen eller nått liknande för nu har den bra flöde samtidigt som den är knäpptyst.

Kröp ner under skrivbordet igen... vafaan, det är ju inte burken utan sub-woofern som brummar... kollar direkt på kablarna, då sitter bakkanalerna inte i utan ligger mot en annan kabel, trycker i sladden där den ska sita och brummandet upphör :):):)

En kvart av förtvivlan byttes snabbt till nöjdhet, 45 mins pyssel och ena burken är tyst igen. Processortempen är 38 grader trots att FSX gått på den i en 30 min nu (vattnet i tornet har inte kommit upp i rumstemperatur ännu)

Åter tilll Arma :)
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

lol, friskt kopplat hälften brunnit. Har själv åkt på sånt där surrande i sub'en när kontakten låg mot datorchassit. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Rolig historia Control. Alltid när man har problem så ska man kolla basics! Egentligen räcker det med att titta lite så kan man upptäcka vad som är fel. Man gör det liksom mer invecklat än vad det är.

Härligt att du fick det att funka. Kör du grafikkortet utan fläkt nu då i den gamla?

ctrl

Jo, nu sitter kortet som jag köpte på HalmstadsLanet 2004, i burken. En hyffsat stor kylfläns utan fläkt sitter på det kortet.

Kortet duger till Falcon. tom. FSX på låga inställningar.. tyvärr kan inte ArmA startas vilket är synd då jag hade viljat kunna editera uppdrag på den maskinen. En klar nackdel med att editorn använder lirets grafikmotor. Att köra dedikerad serever går dock bra. När det går att få tag på ett DX9 AGP kort för under 500 lappen så ska jag ta mig en funderare på att uppgradera.
Control
87th Stray Dogs VFW